Funderingar


Mysigaste lilla röd <3
 
Ni vet när man kommer på såna bra idéer som inte går att släppa? De som gör det svårt att koncentrera sig på det man ska göra? Så har min eftermiddag varit! Det spritter lite i kroppen, jag ska så småningom berätta vad det gäller men först så måste jag få några saker klar. 
 
Ser ni? Det ser ut som fjälltoppar ovanför träden. 
 
Ikväll har vi varit en sväng till Skultuna Brukshundklubb för att tränat skott, men då jag kommer dit så har de beslutat att det är för mörkt så det blev inget. Snopet! Men jag passar på att träna hjärnan lite på mina två vilddjur. Diva var helt fantastisk och ögonen bara lyste av glädje. Hon går ganska hyfsat i work-positionen nu även om det är mycket kvar för att jag ska vara nöjd. 

Joy var galen! Många andra hundar var på planen och det gjorde att hon blev lite distraherad. Fria följet är jag lite fundersam över. Får inte riktigt till det. Måste analysera mera och så får det kanske bli någon privat lektion för någon instruktör för att få lite nya idéer. Gripar övningarna i apporteringen är hennes favorit just för tillfället. Hon bara älskar det. 
 
Jag förvånas över hur Joy kan ha så fruktansvärt mycket energi. Men det är klart, hon har säkerligen samlat på sig en hel del under den tiden som hon fått gå koppelpromenade. Så nu är hon helt galen. Galopperar i dikena bredvid mig och Diva när vi gå promenader och gå fort hon får springa lös finns inga som helst hinder! Diva däremot är helt fantastisk, jag trodde aldrig att jag skulle få en lugn Diva, men det har jag fått. Och hon ser framförallt nöjd ut!
 
Nu ligger de dock trötta och sover! I morgon om det är hyfsat väder ska vi ska med oss alla dummiesar och apportera i skogen. Det längtar vi verkligen till!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0