Pinnhantering

 
Nu är nya vittringspinnar inköpt och sågade (av mig) eller nåväl, jag har sågat två och använder dem tills jag fixat de andra. Jag råkade tappa en av pinnarna precis när jag kom innanför dörren, Diva var snabb som en vässla och plockade upp den. Hon vart verkligen överlycklig då jag tog fram lite godis och lät henne plocka upp den. Hon har nog saknat lydnaden lika mycket som jag. Eftersom hon inte längre har någon större utmaning med rallyn så tänkte jag ta tag i vittringen igen. I morgon börjat operation rutinlärning igen, men denna gång ska även hon få testa på att ha tasstarget i bakkant. Ska bli spännande att se hur hon lyckas lösa det. Fjärren har vi också tränat lite idag, där har hon istället fått för mycket bakåt tänk. Hon vill backa hela tiden, haha, goa hund!
Joy fick testa lite gripande övningar med vittringspinnen och där ramlade minsan poletten ner snabbt. Hon tog den fint mellan framtänderna utan att tugga, ganska imponerande. Hon testade några gånger att göra omtag men insåg snabbt att det inte gav någon belöning så då fortsatte hon med att ta den mellan framtänderna. 
 
Idag har jag varit på första handledningstillfället för C-uppsatsen. Har lite kvar att skriva på hemtentan sen så ska jag sätta fart med uppsatsen. Nu väntar 3 veckor med självständigt skrivande och sedan tillbaka till skolan för att få lite mer handledning. Tänkte försöka jobba undan så mycket som möjligt innan jul så det går att vara ledig lite, mycket skrivande ska det bli. Kommer nog inte ens vilja titta efter åt en uppsats eller skriva något på evigheter efter detta ;) Men nu åter till hemtentan!

Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Usch och blä för C-uppsats. Hoppas det går bra att skriva!

2012-11-13 @ 18:48:46
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0