Träning med spretet och pärlan

 


Här är en film på Joy's fjärr som jag gjorde i förra veckan. Vi har fortfarande en hel del att jobba med men det kan säker bli bra med lite mer träning. Denna vecka läggs fokus på ingångar, stadga i ligg och sitt samt lite inkallningsträning. Idag har vi tränat med klossen och ingångarna där är väldigt snygga, med lite mer träning ska vi nog fixa det utan kloss också.

Diva och jag har börjat om med vittringen, nu jäklar ska vi sätta det momentet också! Hon kan nu alla andra moment i 3:an så varför ska vi inte klara vittringen? På morgonen har vi tränat avlämningar med vittringspinne. Diva jobbade jättefint, tuggadet inte alls varken när hon tog upp dem från golvet vid mina fötter eller när hon fick komma med den från 2 meters avstånd. Tålamodsträning från min sida också, först satt vi 10 minuter innan vi ens kunde börja med träningen för hon var lite för speedad. Sen efter varje avlämnande så fick vi sitta och "vila" 5 minuter innan vi kunde ta oss an nästa övning. Och resultat gav de minsan! Ikväll ska vi testa en sortering för att se vart hon ligger och hur mycket stress hon går upp i. Lite fritt följ ska vi också fokusera på då vi ska tävla både lördag och söndag till helgen.

Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Vad duktiga ni är!

2012-07-10 @ 16:30:38
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Hanna

Ser superfint ut!

2012-07-13 @ 06:10:25
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0