She is back!

Operation den 22 september 2011, strax över 6 månader har gått och nu är hon tillbaka! Debuten i rallylydnad nybörjarklass är genomförd efter både de ena och det andra. Insåg igår att Divas vaccination hade gått ut och att jag inte skulle få starta, men sådan tur som jag hade så hade en veterinär lördagsöppet så det blev till att åka dit så fort de öppnade i morse. Diva var otroligt taggad idag och överlycklig för att få vara med. Vårt mål idag var att ha kul och de hade vi. Känslan var dock inte så där jättebra efter att vi hade gått banan och poängen hade jag ingen aning om och ju närmare prisutdelning vi kom desto mer nervös vart jag över att vi inte skulle klara ett godkänt resultat. Vi klarade oss med ett godkänt resultat på 87p av 100 möjliga. Vi fick 3 poängs avdrag för bris (bristande samarbete) då hon fick lite jobbigt när hon skulle sitta framför mig och jag sedan skulle backa och hon följa med. Hon ville gäääärna gå fot där. Sedan fick vi 10 poängs avdrag för felö (fel utförd övning) då Diva råkade sätta sig i fotposition först innan hon skulle sätta sig framför mig nos mot nos. 

På helhetsintrycket fick vi kommentaren: Bra kämpat, mycket fint fotgående!

Den kommentaren gjorde verkligen allt! Nu vågar jag nog säga att hon är så frisk och tillbaka till den vardagen som hon hade innan operation. 



Diva <3

Vill även passa på att gratta alla mina kompisar som också tävlade idag!

Kommentarer
Postat av: Tina/Rosso

Massor av nospussar från pappa Rosso.. Han är så otroligt stolt över sin dotter Diva med matte <3 löve

2012-04-14 @ 17:48:35
Postat av: sofie

grymt! grattis!!! :)

2012-04-15 @ 00:34:49
URL: http://www.sofiegustafsson.se
Postat av: Jessica, storpudel & aussie

Kul, grattis!! :)

2012-04-16 @ 00:53:09
URL: http://storpudeln.blogg.se/
Postat av: Hanna

STORT grattis :)

2012-04-16 @ 09:13:07
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Bravo!

2012-04-18 @ 10:39:19
Postat av: Sandra, Thyra, Lhine & Rhiva

Grattis till fin rallydebut :)

2012-04-21 @ 20:03:18
URL: http://tomik.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0