Sista skoldagen

Idag har jag haft min sista skoldag för denna terminen. Tänk att ett år kan gå så fort som det har gjort. Bortsett från hösten som var lång för att jag pluggade på 150% och dagarna eller timmar räckte inte till och bortsett från vintern som varit lång och kall. Men nu är det iaf äntligen slut på skolan för ett tag framöver. Dagen till ära hade vi uppsatsopponering. För er som inte är insatt så får en klasskamrat i uppgift att läsa igenom din uppsats och sedan komma med feedback på vad som kan göras bättre och vad som är bra medans en grupp åhörare får möjlighet att komma med synpunkter och frågor senare. Min uppsats som ni redan vet handlar om Besöks- och terapihundar och var mycket intressant att skriva. Jag är inte så bra på att formulera mig i skrift utan pratar hellre vilket gör att allt skriftligt arbete måste jag verkligen anstränga mig för att det ska bli någolunda bra. Det var lite nervöst inför dagens opponering, men mitt mål var redan uppfyllt eftersom den hade kommit så långt att den var med på opponeringen och vad då bedömningsbra. Efter en mycket lyckad opponering av både min klasskamrats uppsats och min uppsats så fick jag ett B vilket motsvarar mycker bra =D Och jag kan gå på "sommarlov" med lätta steg.

För att klämma in lite hund i detta inlägg så kan jag säga att Diva nu har piggnat till och är sitt gamla jag igen. På promenaderna är det fullt ös hela tiden och hon tycker allt är roligt. Jag sitter nu och klurar lite i hur jag ska lägga upp träningsschemat framöver. På söndag eller måndag smäller det igen och då ska vi äntligen få träna lite lydnad igen efter 4 veckors ledighet. Jag har dock tjuvstartat med lite nosövningar och idag har vi varit ut och tränat lite nostaget och det var minsan fullfart på henne idag =D

Nu är det full fart mot den långa ledigheten, iaf för en del av oss.

Ha de bra!

Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Vad härligt med sommarlov!!! =)

2011-06-01 @ 17:18:27
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0