Semester dags!

Jag tänkte ge en kort resumé av dagens tävling. Jag och Diva kom till Matfors strax innan 11 och samlingen var 11.30. När vi kom dit visade det sig att de var mkt försenad och vi fick inte starta förens kvart i 1. Diva fick sitta i bilen medans vi väntade och när vi väl fick starta kändes hon lite seg. Platssittninen gick bra, tror vi fick en 10:a där och hon var riktigt på g efteråt kände jag. På platsliggningen började hon klia sig, vet dock inte vad jag fick på de momentet.

Vi fick startnr 2 så jag han vattna Diva innan det var dags för oss att gå i på planen. Hon kändes lite loj men ganska skärpt. Väl inne på plan kände jag att hon gick ner sig direkt. På ff fick hon ca en halv meter bakom mig och var inte alls med. Detta resulterade i 6.5 poäng. sättande u. gång fick vi 9 elr 10 om jag inte minns fel. Inkallningen vart det 2 dk:n, första inkallningskommandot och efter att hon hade stannat. Inkallningen gick i trav, sedan rutan sprang hon ut i galopp och stannade ca 1 m innan -.-

Hopp-apport hade hon bra fart ut (dock var hoppet 2 plankor hägre än vi brukar träna på), dett gjorde att hon på tillbaka vägen stannade på andra sidan hindret med apporten i munnen och tittade på mig. Jag sa hopp och hon går runt hindre. Jag bryter där och går av planen.

När jag satt mig i bilen för att åka hem så står det 20 grader på bilen, vilket säkert förklarar en del av hennes orkesbrist samt den långa väntan innan det var dags för oss att tävla.

Så nu ska det bli en paus på obestämd tid. Anledningen är inte att vi ett flertal gånger missat första priset utan att hon inte längre har gnistan och glädjen i träningen. Jag skulle ha kunnat fortsätta om jag känner att hon tycker det är roligt men det gör varken hon eller jag för tillfället.

Hoppas ni andra har haft en bra och solig helg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0