Det närmar sig!

På ca 2 månader har poängen ökat med nästan 30! Förra tävlingens poäng vart nog runt 224 om jag inte minns fel, dagens poäng vart hela 250!! 5 YNKA poäng från ett första pris. Trots en massa onödiga missar som morranden på apporten, tugg och lite ljud så är jag nöjd. Det var 28 grader varmt och stålande sol, även om planen till viss del var skuggad. Mycket knott var det med och Divas mage är helt rödprickig =( Jag måste säga att jag är väldigt imponerad av min lille tjej, hon visade inga som helst teckan på att vara berör av värmen och jag kunde peppa upp henne en massa och hon svarade bra på mina beröm =)

Poängen för dagen blev:

Sittande: 10 p

Platsliggning: 10 p

FF: 9.5 p (lite snett sättande)

Sättande: 10 p

Ink.: 7.5 p (tempo, går långt på läggande)

Rutan: 6 p (flera kommandon, går in med lite tur) vilket jag inte tyckte var tur utan hon insåg själv att hon stod lite framför och gick in och placerade sig i MITTEN.

Hopp-apport: 5 p (tuggar, släpper, startskall vid apporten)

Metallen: 8.5 p (tempo åter, lite morr)

Vittring: 5 p (lyfter fel, tugg)

Fjärr: 9 p (DK)

Tugget och ljudet kan jag ta på mig för jag drog upp henne lite för mycket inför dom momenten men det är sånt jag får lära mig av. Hon var glad och pigg och svarade bra på mina hjälper =) Och med tanke på att i förrgår så tappade hon helt självförtroendet på rutan när vi tränade den och en annan hund skällde och hon tyckte det var obehagligt, så gårdagen och morgonen har jag försökt reparera problemet och hon gick ut och klarade det på tävling =') Sedan att jag fortfarande är väldigt förkyld och under den senaste veckan knappt kunna gjort mig förstådd hos Diva gör det hela till en lite större bedrift ;)

Till Tina:
Jag vill bara passa på att skriva några rader till Tina. Utan din hjälp hade inte rutan klarats idag. Nog för att det finns mycket kvar och jobba med och vi har fått många bra tips av dig om hur vi ska jobba vidare. Jag har tränat för några instruktörer och jag har aldrig varit med om någon som har kunnat SE och FÖRSTÅ våra problem som du gör. De ynka 3 gångerna vi har träffats så har du gett mig mer och bättre tips än någon annan. Jag hoppas du själv ser vilken talang du själv besitter både i ditt eget hundtränande men även när det kommer till att se åtminstone Divas och mina problem. Tack återigen för det du har bidragit till hos oss =) <3


Nu ska vi fortsätta träna och förhoppningsvis vässa formen till U-SM om 4 veckor ;)

Kommentarer
Postat av: Tina/Rosso

Nu kommer tårarna. Tusen tusen tack för dessa ord till mig Cissi <3

Vet du det är sådana som du och Diva som gör att det är sååå roligt att tipsa och engagera sig i.

Sen det är DU som är Divas tränare, glöm inte det vännen.

Ett STORT lycka till nu på U-SM !!

Jag och pappa Rosso hejar stort och tror stenhårt på er !!

Kramizzar <3<3

2011-06-29 @ 23:25:18
URL: http://www nellierosso /dinstudio.se
Postat av: Linnea

Va har du tävlat idag??!! :D Kul att ni är tillbaka på banan igen ;-)

2011-06-30 @ 01:10:56
URL: http://kelpieliv.blogg.se/
Postat av: Hanna

Fan vad kul Cissi! Även om jag är gruvligt besviken på dig för att du inte berättade att du skulle tävla igår! ;)

2011-06-30 @ 13:26:39
URL: http://www.beardisar.se
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Kul att det gick så bra! =)

2011-06-30 @ 23:08:06
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Sofie

Vet inte riktigt hur jag hamnade på din sida, men det gjorde jag i alla fall! :) Bra jobbat på tävlingen, snart har ni förstapriset!!:)

2011-07-01 @ 23:54:09
URL: http://Http://www.sofiegustafsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0