Insikt

Under en väldigt lång tid har jag försökt att inte låssas om Divas handikapp, jag har tränat hennes som jag har känt varit tillräckligt mycket för att det ska bli framsteg men inte så mycket för att det ska vara allt för slitsamt. varje gång jag tränar, varje gång vi gör en inkallning med ställande elr läggande elr varje gång vi tränar hopp-apport känner jag hur det tar emot. Jag frågar mig själv om det är värt alltihop. Jag vet att det är en hund som måste få ut sin energi på något sätt och jag vet att hon uppskattar lydnaden precis lika mycket som jag gör. Men jag känner att jag psykiskt inte orkar med det så länge till.

Jag har länge hoppats att hon och jag skulle kunna visa världen vad  vi kan åstakomma trots hennes problem. Men Diva kommer aldrig vara den hund som kan matcha hundarna på SM. Diva kommer aldrig kunna vara den hunden som jag kan åka på talangläger med och hur mycket det än smärtar och hur många tårar jag än kommer låta till ner för mina kinder över detta så är det den sanning jag kommer leva med från och med nu.

Mina mål har reducerats avservärt och jag vet att trots att jag vill så mycket mer så får det gott vänta. Diva har gjort stora framsteg under den senaste tiden men jag vet att den träningen som kan lägga på momenten och den möjlighet jag har att låta henne få ut sin överskottsenergi är mycket begränsad.

Tanken var att starta Diva den 3:e och den 17:e september men jag kommer nog troligast enbart starta en av dem. Sedan får vi se vad som händer. Träningen kommer vi fortsätta med men mest de moment som inte kräver så mycket.

Lilla syster som får flytta in om något år får se till å visa världen vad vi kan istället.


Kommentarer
Postat av: Tina/Rosso

Lider med er. Tänker ofta på attt varför just Diva, som har en matte som ha sådan energi och är en sådan duktig hundtränare Diva själv som brinner för att få träna med matte och som är så duktig inte ska få utlopp och få visa upp sig i sin fulla kapacitet.....

Ja varför, har inget bra svar till er men glädj åt det ni har precterat, verkligen inte illa för ni kan ju inte träna allt till sin fulla spets.

Kram till er båda tycker så mycket om er <3

2011-08-23 @ 17:06:52
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Ja det är så orättvist! Men ni är superduktiga och har gjort så bra ifrån er och kommer att fortsätta göra det! Finaste Divaskruttan!

2011-08-23 @ 17:35:49
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Malin & Dima

Säger som Tina, varför just Diva??

Ni har trots Divas handikapp kommit så långt i er träning & ni är så himla duktiga både du och Diva!! Förstår att det måste va jäkligt jobbigt när man vill så mycket, men inte kan för att det blir för stora påfrestningar. Det är orättvist!

Tycker att du gör ett klokt beslut hur jobbigt det än är...

Många kramar till er!!

2011-08-23 @ 17:49:49
URL: http://wdima.blogg.se/
Postat av: Emblem

Jag känner att jag inte riktigt hänger med nu. Jag förstår vad du skriver och jag vet att hon har/haft något problem med sina bakben (förlåt om jag har fel) men hur illa är det egentligen? :o <3

2011-08-23 @ 17:54:22
URL: http://emblems.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ni är ett så fint team, du och Diva, så jäkla trist att det är som det är.! :(

Jag kommer hålla tummarna hårt, hårt för att allt klaffar den 3:e, det förtjänar ni! <3

2011-08-23 @ 21:57:32
URL: http://www.sofiegustafsson.se
Postat av: Emblem

Sv: Åh då förstår jag. Jag vet att det har varit någonting med benen men kanske inte riktigt förstått innebörden. Jag förstår att det måste vara svårt för dig att vilja nå dina mål samtidigt som det innebär att det skadar Diva. Huga det är verkligen inte lätt :( <3

2011-08-24 @ 15:44:32
URL: http://emblems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0