Träning och snöskottning

Igår var hundarna och simmade. Lika kul varje gång då Tessie ska simma. Hon hoppar i som en simhoppare;) Diva däremot hon är jätte feg och vågar knappt gå i bassängen och tycker inte alls simmandet är speciellt roligt. Tänk vad olika dom kan vara. Sedan bar det av till stallet för min del, en härlig tur i skogen vart det på den bruna springaren Gauti. På vissa ställen var dock snön ganska djup och hela 1 dm av mina skor var under snön..

Efter det vare bol-möte och vi har bestämmt oss för att köpa in GPS:er för att använda till spårläggning och sökrutorna.. Detta kommer bli ett stort lyft för klubben, och mycket enklare för oss med.

Efter mötet vare bara för mig att skynda mig iväg till dansen och det kändes verkligen att jag ÄNTLIGEN har blive frisk. Inte jobbigt alls vare.. *Happy-face*

Idag har varit en hektiskdag. Eller egentligen inte. Började med att inte kliva upp ur sängen förens vid 12-tiden. Morgonen hade jag spenderat i sängen med frukost framför en film. Såååå mysigt. Sedan så begav jag mig av till klubben för att träna med Sara och Ewa. Tog med mig båda hundarna idag.

Vi började med att köra igenom lk 2 med Ewa och hennes vovve Vera. Detta gick smärtfritt då hon redan kan de flesta momenten riktigt bra. :)

Sedan vare Big M (Tessie) att träna lite. Hon var hur taggad som helst och gjorde lite som hon ville. Hon sprang lite dit hon ville och nosade lite då hon ville, trots att jag hade köttbullar med mig. Inkallningen med ställande blev bara en slät inkallning efter att hon vägrade stanna och hittade på annat fuffens. Rutan däremot satt som ett smäck och hon klarade det galant. :D Super kul!  Sen gjorde vi apporteringen och den gick oxå ganska bra.

Sedan vare Sara och Tosses tur att träna. Deras kl 2 träning går oxå bra. Tosse är verkligen duktig och fick till ett riktigt snyggt ställande på inkallningen idag.

Sedan var det min och Divas tur att träna. Började med att låta henne få busa lite med bollen så hon skulle bli hanterbar;) Började med några helt om (åt vänster) för att hon skulle bli lite varm. Sedan sättande under gång. Som tydligen såg ganska bra ut enligt Sara. Sedan inkallning som började med en katastrof då hon "glömde" att hon skulle stanna då jag sa åt henne. Andra gången gick det dock mycket bättre. Rutan gick så där. Börjar dock se en skillnad i hennes beteende nu. Hon förväntar sig inte längre att jag ska kasta sakerna till henne. Det är bara det att hon inte förstår hur långt hon ska gå ut. Första gången gick det bra då jag hade bollen i rutan. Andra gången gick det inte alls. Men på slutet så klarade hon det ganska bra faktiskt.

Vittringen tränade jag 3 ggr med och det gick över förväntan. Första gången snurrade hon lite utan för "pinnområdet" men tog rätt pinne. Andra gången snurrade hon oxå lite. 3 gången så bytte jag sida om pinnarna och då gick hon direkt och nosade på pinnarna och tog rätt. Såå stolt över henne. Har dock fått problem att hon släpper pinnen innan hon kommer fram till mig. Måste fundera på det lite.

Sedan efter träningen så bar det av hemåt och middag för att sedan åka tillbaka till klubben och skotta taket på ena klubbstugan. Det andra huset är stadigare och kommer förhoppningsvis klara lite mer snö..

Sedan har jag sett en film "Min brorsflickvän" den var riktigt bra rekomenderar den verkligen till er.

I morgon är jag ensam hemma. Först äre tänkt att jag ska gå med hundarna och sedan vidare till stan för att träffa en föredetta klasskamrat från gymnasiet. Ska in på bokrean, köpa födelsedagspresent till bästate Emelie och titta på lite andra saker.. Så sällan jag är i stan nu mera. Sedan på kvällen ska jag på TL-utbildningen igen. Kommer snart behöva flytta till klubben då jag kommer vistas där 5 dagar denna vecka om allt blir som jag tänkt mig..

You see. A lot of things going on here. Nu ska jag och mina trötta armar gå och sova.. God natt allesammans:)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Phu, du har fullt upp som vanligt hör jag =)

2010-03-03 @ 15:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0