Fast?

När jag stod i duschen tidigare så började jag fundera över de här med vanor och tankebanor. Jag känner mig fast i de tankar jag har och det gör att hela träningen känns som om den sitter fast =( Började tvivla på min förmåga att lyckas med lydnaden i någon högre klass än 2. Jag vet att hunden har kapacitet att gå långt men kan jag? Den erfarenhet jag har är inte så särskillt stor och självklart spelar det in då det gäller träningen både positivt och negativt så klart. Jag är rädd att jag har fastnat i vanor och tankesätt som jag inte riktigt vet hur jag ska bryta. Måste vara mer kreativ för att få till momenten tror jag...

Idag hade vi iaf elitträning. Jag tränade sättande u. gång och fjärren idag. Sättadet gå bra och har gjort under en längre tid nu. Det känns stabilt och reaktionen är snabb. Fjärren går väldigt bra på långt håll med förflyttningarna ligg-sitt-stå, ligg-sitt-ligg,ligg-stå. Dock har vi vääääääldigt långt kvar på stå-sitt och stå-ligg. Men de kommer väl så småning om det med.

Tränade även gruppmomenten och hon satt hela tiden idag men hon började KLIA sig efter 1.30 min. Läggandet la hon tydligen om sig. Vet inte om jag ska lära henne att ha hakan i backen så hon inte ska ha lika stor möjlighet att ändra ställning. Får kanske bli höstens projekt ;-)

Jag får helt enkelt be om ursäkt för ett gnälligt inlägg ;-)

Nu måste jag gå och lägga mig. Jobb väntar i morgon så väckarklockan står på 05.30.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Tror du dej inte kunna så får du aldrig reda på sanningen, begränsa dej inte med tankar, lita på det du gör!

Kram

2010-07-14 @ 22:04:39
URL: http://flickansandgren.blogg.se/
Postat av: EmbLeM

Sluta fastna i tankar, lek er fram istället :)

2010-07-14 @ 23:51:33
URL: http://emblems.blogg.se/
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Ni är bäst! Så sluta tvivla! =) Har du lust att träna nåt någon morgon eller kväll så hänger vi gärna på. Då kan du få jämföra dig med två allmänt förvirrade typer som just nu har problem till och med inkallningen. Krävs dubbelkommando och sedan är farten ändå tveksam hela vägen in. Phu!

2010-07-15 @ 09:10:15
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Emblem

Sv: Ja dom är så söta nu :D Busar och springer efter en och har sej :P

2010-07-16 @ 15:28:32
URL: http://emblems.blogg.se/
Postat av: EmbLeM

Sv: Och ännu snyggare live :D halva priset på H&M i birsta, åk och köp :D

2010-07-17 @ 00:18:17
URL: http://emblems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0