Dvala

Ja, dvala är nog vad både jag och Diva har haft under de 2 senaste veckorna. Vi har tränat ungefär lika många gånger som det är blogginlägg här. Jag har haft tenta idag så jag har inte haft så mkt tid att träna på utan har mest pluggat och försökt fått allt klart till flytten till den nya lägenheten.

Igår var jag och mamma ute och apporterade med hundarna. Vi gick till ett kalhygge där det har växt upp en massa små björkar och mkt gräs. Jag trodde att det skulle vara på tok för svårt för Diva då vi nästan enbart har apporterat i gles granskog och på ängar. Men hon förvånade på mig och mamma med att göra väldigt fina skick och jag tror att hon var tvungen att skärpa sig lite för att hitta dem, att det var de som gjorde det så bra.

Veckan som kommer ska jag nog jobba lite. I morgon är det möte på klubben angående elitsatsningen, om hur vi ska gå tillväga i fortsättningen, vilken instruktör vi ska träna för osv. På lördag är det tävlingar på klubben och jag ska vara tävlingsledare för lk. II och III. På söndag lämnar jag det trygga hemmet och beger mig av mot Östersund och lägenheten. Det ska bli spännande och jag hoppas att Diva och kanske Tessie kommer att trivas där så småning om. =)

Som sagt, hundträningen har i princip varit raderat från schemat de senaste 2 veckorna, vilket jag iof tror kan vara nyttigt för Diva. Eftersom jag känner att jag inte riktigt har listat ut hur vittringen ska fungera så har jag nog helt och hållet strukit alla lydandstävlingar för det här året och hoppas att med mer träning och nya ideér lyckas ta ett 1:a pris i 3:an till våren och sen glatt fortsätta mot eliten och målen som änsålänge bara är en dröm ;)

Uppdaterar nog lite i morgon efter mötet. Ha de gött =)


Inläggets citat: If your plan isn't working, adjust your plan. Never give up." - Matt Martin

Kommentarer
Postat av: Tina/Rosso

Trevligt att apporteringen gick såpass bra.



Ha det nu bra i den nya lägenheten, Diva kommer säkert att trivas gott bara hon får vara med matte.



Ta tag i träningen igen när du känner dig motiverad.

Kram från oss

2010-08-24 @ 14:36:07
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0