Om mig

Jag heter Cecilia och är matte till goldenflickorna Diva och Joy. Jag har gått Ledarskapsprogrammet på gymnasiet och tog studenten våren 2009. Jag har gått Engelska A (GR) på Mittuniversitetet under hösten 2009 och under våren 2010 läste jag kursen Motion för hälsa. Jag började hösten 2010 på Projektledarutbildningen - inrikting folkhälsovetenskap på Mittuniversitetet i Sundsvall och tog examen våren 2013. Nu har jag dubbel kandidatexamen i Folkhälsovetenskap och Sociologi. Hösten 2012 bodde jag och hundarna i en liten stuga strax utanför Västerås då jag studerar min kandidattermin i Sociologi på Mälardalens Högskola. Hösten 2013- våren 2014 studerader jag på Magisterprogrammet i sociologi vid Mittuniversitetet. 

Hundar har funnits i mitt liv sedan jag var liten, Tessie är dock min och familjens första hund. När jag gick på lågstadiet fick jag följa med min kompis och hennes mamma ut i skogen och lägga spår och vara sökfigurant. Det var då mitt hundintresse började och har sedan dess har de funnits där. På sidan om hundarna har hästarna nästa alltid varit en stor del av mitt liv. 2005 började jag rida islandshäst och då vart jag fast. Sedan dess har jag ridit och tävlat Gammur tills han fick avlivas pga spatt, har också ridit Mósa även det en islandshäst och så har jag varit medryttare på Gauti som är en trevlig islandshäst valack.

2002 fick jag min första hund Höstvildens Believe In Love "Tessie", en golden efter utställningslinjer, och 2007 kom yrvädret Wynntorps Diva in i familjen med buller och bång. I november 2011 kom Krankesjöns Black Pearl "Joy", en bestämd och livlig liten jaktgolden in i familjen. Hundarna går det att läsa mer om under "Om hundarna".

Jag har varit hjälpinstruktör på några kurser och har även haft hand om ungdomsverksamheten på min klubb. Jag suttit med i BoL (Bruks och lydnadssektorn) under flera år men har nu lämnat över ansvaret. Nu sitter jag med i styrelsen i Sundsvalls Brukshundklubb. Under hösten 2013  började jag instruktörsutbildningen i bruks- och tävlingslydnad med utexaminering vintern 2014. 

Jag är utbildad B-tävlingsledare i Bruks och brukar även vara tävlingsledare för Lydnad klass 1- elit samt godkänd instruktör för tävlingslydnad och brukslydnad. 

Utöver detta så gillar jag att jogga, dansa streetdance, läsa böcker och se på film. Jag har dansat i totalt 5 år, dansstilar som jag dansat är streetlatino, streetdance/hiphop och bugg.
 
Jag håller även privatträningar och helgkurser efter förfrågan. 

Kontakt: 
[email protected]


Foto: Hanna Nyman
Trackback
RSS 2.0