One of a kind

 
 
Vid varje födelsedag sköljer en våg av enorm glädje och en liten del ledsamhet över mig. Glädje över att ha fått ännu ett år med en av de finaste individerna på denna jord. En hund med ett hjärta av guld. Lite ledsamhet för att Diva blev dömd som 6 månader till att ha ett kortare liv än vad en hund ska ha. Jag hade räknat med 4 år, skulle jag få så många år med henne hade jag varit glad, idag fyller hon 7 år. Hon har genomgått 3 armbågsoperationer, tävlat 4 U-SM, är rallylydnadsmästare och uppflyttad till elitlydnad. En hund som var uträknad från början med dåliga förutsättningar att få ha ett långt liv fyller idag 7 år. Jag är så innerligt tacksam för att hon fått vara med mig så länge, att vi har fått vara med om så många äventyr hon och jag. Jag kommer aldrig få en hund likt Diva igen, enorm arbetslust, glädje till max, ett lyckopiller, en livsnjutare som är livrädd för ett hål i simbassängen trots att hon simmat där sedan hon var valp, med några bokstavskombinationer, så snäll och otroligt vacker.
 
År nummer 7 kommer kryddas med sånt som Diva tycker bäst om, träning, skogsspring, massage, toarullar, massa godis och en hel del mer. Grattis på födelsedagen älskade hund! <3

Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb och Indy

Fnissade när jag såg toarullar i din lista! =) Såna serveras här hemma också. Indy är måttligt intresserad men Zeb älskar dem!

2014-03-13 @ 11:24:59
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0