Rallylydnadstävling

Igår åkte jag och Jessica med hundarna upp till Nordmaling BK för att starta rallylydnad. Uppstigning i ottan (4.00) för att vara på plats till 8.00. Under färden upp var det både spöregn och snöblandat, fy!! Men lagomt till att tävlingen startade så blev det uppehåll och innan dagen var slut så var det strålande sol och nästan molnfritt.
Diva kändes superfin och flippade bara ur en gång. Vi fick 82 poäng och därmed sista godkända rundan och titeln RLD M. Kommentaren för dagen: Mycket bra sammarbete, glad hund med positiv matte. Det värmer lite i hjärtat att den spretiga och helt underbarahunden fick vara den första med ett championat. Vi hade siktet inställt på lydnaden men jag är väldigt glad att vi lyckats så bra på rallylydnaden som vi gjort och att vi har fått lite revach. Detta ska såklart firas!! Nu siktar vi lite framåt och hoppas att de återstående tävlingarna kan höja vårt snitt lite mer så vi får åka ner till Skåne på rallylydnads SM i höst. 
 
Joy och jag gjorde vår 3:e start i nybörjarklassen och trotts att hon sjönk flera dm när hon fick på sig kopplet så lyckades vi få ihop 98 poäng av 100 och titeln RLD N. Kommentaren på protokollet: Bra chip (bra match mellan mig och Joy) Fin sammarbete. Både jag och Joy är lättade över att vi nu kommit förbi både klass 1 i lydnad och nybörjarklassen så vi slipper allt vad koppel heter och hoppas att vi kan ha lite roligare på plan då. 
 
Stort grattis också till våran reskompis Jessica och Ellen som gjorde sin första start fortsättningsklass och klarade en godkändrunda.
 

Kommentarer
Postat av: JessicaJessica

Grattis igen! Och tack - men jag och Ellen startade ju för första gången i fortsättningsklass och siktar på titeln efter matfors tävling :)

Svar: Ojsan, har fixat till det. Lite mycket i huvudet tror jag visst ;)
None None

2013-05-08 @ 15:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0