När är det värt att tävla?

 
Med sikte på Rallylydnads SM 2013 anmälde jag Diva och mig till två mästarklasser på samma dag i Gagnaf-Floda (söder om Borlänge, á 37 mil enkelresa). Lyckades vi inte kvala då hade vi tagit alla chanser om gick och jag skulle kunna vara nöjd ändå. Hade jag varit några år yngre hade jag inte funderat två gånger utan det jag tagit på mig ska genomföras. Men efter att ha funderat ett tag så strök jag oss från morgondagens tävlingar. För varför tävlar jag egenligen? Jo för att det är roligt! Diva struntar fullständigt i om vi tävar ett SM, tävlar på en liten hemma tävling med 2 starter eller om vi har en kanonträning. Så länge hon får träna och göra det hon älskar mest så bryr hon sig inte om vad det är för tillfälle. Däremot så tycker inte Diva om att åka bil och resan ner till Floda skulle innebära totalt över 8 timmars bilresa och då skulle nog inte två tävlingar väga upp för henne. Istället kommer vi tillbringa dagen i skogen med en härlig långpromand och njuta av det än så länge färska rallylydnads Championatet! Sedan ser vi fram emot de två mästarklasstävlingarna på hemmaplan utan långa bilresor och senare i sommar även ett U-SM i rallylydnad för både  Diva och Joy.
 
Trevlig helg allesammans!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Klokt tänkt. Det går fler tåg :)

2013-05-11 @ 16:07:32
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.se
Postat av: Sandra, Thyra, Lhine & Rhiva

Helt rätt tänkt! Jag nämnde detta om att tävla för att det är kul för en träningskompis i helgen, och hon tittade på mig som om jag inte vore klok. Men visst har man vissa mål med varje tävling, och det är ju inte kul när det går åt skogen, men tävla för att vi SKA kvala till SM, få minst xx poäng, ta ytterligare cert o.s.v det funkar inte för mig - utan vi tävlar här och nu. Vill inte heller höra av andra att det kommer gå så himla bra bara för att det gjort det förut... Visst hoppas man alltid, men man ska inte ta någonting för givet.

Njut av er titel :D

2013-05-14 @ 22:04:14
URL: http://tomik.se
Postat av: Sandra, Thyra, Lhine & Rhiva

Tack för gratulationen förresten :)

2013-05-14 @ 22:04:34
URL: http://tomik.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0