MinA Diva och jag (en tävling)

 
Precis såhär så Diva ut idag. När man har en hund som uppenbarligen har stora problem med hyperaktivitet och andra bokstavskombinationer så är det inte lätt att manövrer henne runt en mästasklassbana eller vilka bana som helst för den delen. En promenad och 30 minuters värmning var inte tillräckligt för att få alla tankar på plats i huvudet på Diva tyvärr. Hunören var stående på höger sida i 1.5 miuter och Diva har sååå svårt för att stå stilla, hon satt sig en gång men stod fint resten av tiden. Väldigt nöjd! Diva vart otroligt taggad av honören och eftersom det var vår tur direkt efter så hann jag inte dämpa henne ordentligt. Första skylten var spring och andra hopp och när jag säger hopp vid hindret har hon inte en tanke att titta på vad hon ska hoppa över utan hoppar bara rakt upp och landar rakt på hindret. Ovanligt för att vara Diva eller hur? Sedan fick vi en massa andra slarvfel för att hon inte var tillräckligt fokuserad. Vid "sitt, spring ifrån, kalla in" så höll hon på att få nojja och springa ifrån mig. Men jag lyckades hindra henne från det som tur var. Inga SM-poäng blev det men ett godkänt resultat fick vi med oss. Dagens kommentar: "Glad hund som vill aningens för mycket för dagen! En stjärna för svettig och glad matte. :)" Det blir ingen tråkig tävling eller vardag om man har en Diva med sig, men vet aldrig vilken hund man har med sig. Och idag var det en liiiite för taggad hund för att det skulle gå bra. Bryt ihop och kom igen! Nya tag inför nästa tävling om två veckor. 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

STORT grattis tjejer!

2013-01-20 @ 17:30:07
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.se
Postat av: Sofie

toktjejen då! nästa gång då jäklar!!:)

2013-01-20 @ 17:35:28
Postat av: Hanna Nyman

Men shit! Halva banan är ju med hunden på "fel sida". Att du fick godkännda poäng på den banan och med en taggad Diva ska du verkligen vara stolt över!

2013-01-21 @ 11:53:54
Postat av: Erica

Jag tycker ni fick poäng att vara stolta över, superduktigt!

2013-01-21 @ 21:16:08
URL: http://www.senapshund.se
Postat av: Dog Crazy - Caroline ♥

Hejsan, kika gärna in i min nystartade hund blogg som handlar om min Jackrussel och Dvärgschnauzer.

Kram :)

2013-03-18 @ 14:15:50
URL: http://www.dogcrazy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0