Lydnadsträning

Finaste Pärlan!!
 
När det var för en gång skull var fint väder ute och starx under nollan så fick kameran åka med på promanden. Jag har inte haft någon större lust att fota när det är -15 för fingrarna fryser så förfärligt, men idag kom ett litet sug så nedan finns några bild från dagens långpromenad. Utöver det så har Tessie-tanten varit till veterinären idag för hennes blodöra. Det tappades på blod och nu har hon ett fint blått bandage på örat och en luva på huvudet.
 
Jag och Hanna var och tränade på klubben igår, inte mycket till kvalitétsträning då det var närmare 2 dm snö på parkeringen vi var på. Men några inkallningar, lite apportering och fjärr fick det bli. Jag kan konstatera att Joy har MYCKET bättre fart där än i arenan. Så jag har bestämt mig för att inte starta henne på inomhustävlingen i mars som jag hade tänkt. Det känns dumt att få en massa avdrag på fart när hon har den utomhus. Så vi väntar helt enkelt tills tävlingarna kommit igång ute i april innan vi startar lydnaden. 
 
Efter helgens kurs har jag kommit igång med vittringen med Joy. Jag har valt att låta henne frysa med nosen på rätt pinne och än så länge går det väldigt bra. Jag har introducerat två pinnar till henne och hon väljer för det mesta rätt pinne direkt. Denna metod känns jättebra och jag hoppas verkligen att hon ska förstå den, det verkar så hittills i alla fall. 
 
Joy och jag har kommit med på en miljösökskurs som börjar på söndag. Så under 10 söndagar kommit vi att lära oss mer om markeringar, miljö och jag kommer lära mig att figurerar på ett bättre sätt. Vi kommer få testa på spännande miljöer så som rasmassor, trånga utrymmen, mörka utrymmen och annat skoj. Jag tror det kan vara väldigt nyttigt för min lilla fröken att testa på detta och jag hoppas hon ska tycka att det är roligt och att hon kommer växa som hund under denna kurs.  
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Petra och Skurk

Låter väldigt spännande med miljösökkurs! :D

Svar: Ja, jag hoppas det!! :D
None None

2013-02-01 @ 12:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0