Tävlingstankar

 
Årets första tävling som tävlingsledare är gjord, en lkl 1 och en lkl 2. Det är alltid lika roligt att vara tävlingsledare, att få se varierade raser, dukiga ekipage och klura ut en plan som ger de bästa förutsättningar för de deltagande, att se förarna andas ut och se lyckan när något fungerar riktigt bra. Lydnad ÄR kul!
 
Lite sugen blir jag allt att starta. Har varit så nära att efteranmäla Joy till några inomhustävlingar men hejdat mig för att jag vill ha de bästa förutsättningarna när vi går ut på banan och det är det inte i ridhusmiljö eller annan inomhusmiljö. Visst kan det tyckas fegt att inte starta pga en sån sak. Men jag vill gå in och känna att vi har alla förutsättningar att det ska gå bra. Jag vill inte komma ut från planen och känna mig missnöjd för att JAG inte har gett Joy de förutsättningar som hon förtjänar för att hon ska göra rätt. Sedan kan allt hända på en tävling och det finns inga garantier att saker inte ska gå snett. Vi jobba trots allt med djur och inga maskiner!
 
I veckan ska vi fokusera lite på länkning av moment i både ettan och tvåan, lite uthållighet i fria följet och fart på inkallningen. Tänkte försöka filma träningspasset på tisdag och lägga upp några filmsnuttar här.

Kommentarer
Postat av: C.J.

Ja, efter en lång vinter så längtar man tills det är dags för tävling! =)

2013-02-24 @ 19:50:57
URL: http://mightytigress.blogspot.se
Postat av: Hanna

Mäktig bild!

2013-02-25 @ 08:59:39
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.se
Postat av: Elaine

Jag var där och kikade på tävlingarna, och visst blir man sugen! :) Dock var jag glad att jag slapp underlaget i ridhuset i söndags... ;)

2013-02-26 @ 13:50:50
URL: http://faldarello.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0