Lydnad och sök

 
 
Det finns för många grenar inom hundsporten, för många roliga aktiviteter att utöva och för lite tid. Suck! Lydnaden är och kommer nog förbli Joys och min huvudgren, men sen finns söket, jakten, rallyn och agilityn. Allt nosarbete med hög nos har Joy en fallenhet för, det vill säga både jakten och bruks söket tycker hon verkligen är superroligt. Rallyn är mest till för tävlingsrutin och för att det är lättsamt och inte så mycket krav från min sida. Agilityn tycker jag och Joy verkligen är roligt även om vi inte test det så många gånger men det är nog lite för slitsamt i mina ögon för att det ska få bli en gren vi satsar på. Joy och jag har fått förmånen att vara med och träna sök vid två tillfällen. Vilken glädje hos Joy! Jag är väldigt nöjd med de hon visar upp med tanke på att både hon och jag är gröngölilngar. Igår förstod hon direkt när vi klev ur bilen i skogen vad det var som skulle hända, tror inte jag har sett henne mer exalterad tidigare. VI SKA LETA MÄNNISKOR I SKOGEN!! Nu väntar vi bara på att Joys alldeles egna tjänstetecken ska bli klart, vilken färg det blir får ni se när det kommer. 
 
Joys utveckling i lydnaden har stannat av lite. Lydnadsklass 2 momenten känner jag att hon är så pass säker på att det inte är någon direkt utmaning längre. Under denna vecka så kommer fokuset ligga på länkning och tävlingsbelöningar samt lite detaljer och förhoppningsvis så sitter första priset på nästa tävling så vi kan fokusera helt och hållet på klass 3 momenten. Där har vi väldigt mycket att slipa på och många roliga utmaningar att ta itu med. 

Kommentarer
Postat av: Jessica, Ellen & Collins

Vart beställde du det ifrån? :)

2013-08-19 @ 16:53:45
URL: http://storpudeln.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0