Sista april

Tänk att det redan är slutet av april, vart har denna månad tagit vägen? Vi har äntligen börjat vakna till efter vinterdvalan och idag gjorde jag, mamma och hundarna första jaktträningen sedan i höstas. Så underbart att se hur Joy har växt under vintern och linjetagen var verkligen superfina och lika så avlämnandena som var lite av ett problem förra året. Jag skickade ut Diva och Joy på ett konkurrenssök och oj vad Diva jobbade, Joy förstod inte riktigt men hämtade in några dummiesar efter att jag påminde henne. Tessie kämpade på och fick göra två linjetag, sedan vart det lite för jobbigt för henne. 
 

 
I söndag var jag och Joy med och hjälpte till på inträdesprovet för räddningshund. Så roligt att se alla duktiga ekipage, de flesta som vi fått möjlighet att gå på kurs med. Vill passa på att önska alla lycka till på räddningshundsutbildningen och hoppas att ni når hela vägen. 
 


I morgon skulle Joy och jag ha tävlat klass 2 men eftersom hon har haft väldigt dålig fart och känslan har inte varit riktigt rätt på slutet så har jag valt att stryka mig. Vi kommer istället att statsa på en hel del motion, jaktträning, så snart agilityhindren kommer upp så ska vi testa på även det och så blir det några rallylydnadstävlingar innan jag klurat ut en ny träningsplan. 
 
På lördag har vi avslutning på miljösökskursen som vi gått och jag kan inte vara nog tacksam över hur mycket det har hjälpt Joy att växa som hund. 
 
Tidigt på söndagmorgon/natt kommer jag och Jessica att åka upp till Nordmaling för att tävla rally. Joy ska förhoppningsvis starta sista gången i nybörjarklassen, Jessica och Ellen ska starta fortsättningsklassen och Diva ska starta i mästarklassen. Håller tummarna för att vi ökar på våra SM-poäng något Diva och jag. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0