Rallylydnadstävling



Såhär såg dagens bana ut. 

Igår direkt efter seminariet åkte jag hem till Sundsvall igen. Kändes faktiskt som att de nästan 5 timmarna det tog att köra gick hur fort som helst. Väl hemma väntade 3 stycken överlyckliga flickor på mig. Joy vek inte från min sida på 2 timmar, satt vid mitt ben och skulle bli gosad. Mysiga lilla hund!! 

Jag fick en välbehövlig sovmorgon i morse för att sedan ta med hundarna till Sundsvalls BHK för rallylydnadstävling. Diva var mer taggad än någonsin, del för att hon vart ostimulerad en vecka då jag inte kunnat träna henne men också för att hon hade konkurens av den lilla pärlan. Vi hade startnr 22 (sist i klassen) och efter en lång värmning så kändes hon ganska kontrollerad. Diva gick jättefint och lyssnade riktigt bra trots att det blåste. 8:ans frestelse var jag lite orolig för då hon mycket möjligt kunde tänka sig att nosa på godisen men det struntade hon nästan helt i. Jag missa lite på två moment, dels så missade jag på 1 steg, 2 steg och 3 steg bak så jag tog bara 2 den sista sträckan vilket blev -10 poäng och sedan missade jag också på stå gårunt då hon satt sig för att jag inte var tillräckligt tydlig. Så 80 poäng slutade det på och med den fina kommentaren superfin kontakt. Men jag är otroligt nöjd över henne och det känns bra att det "bara" är förar missar och inte Diva som ballar ur. Så nu i veckan ska vi träna hårt i veckan så vi klara den sista pinnen i fortsättningklassen till helgen. 

Ha en trevlig helg allesammans!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Grattis! Skönt när poängavdragen beror på en själv :)

2012-09-10 @ 16:28:22
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.se
Postat av: Sandra, Thyra, Lhine & Rhiva

Grattis i efterskott :)

2012-09-11 @ 17:40:55
URL: http://tomik.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0