Magic Morning

 
Jag och hundarna ligger utslagna i vardagsrummet. Klockan ringde 6.00 i morse för att vi skulle hinna ut på en långpromenad innan jag började i skolan. Ängarna var täckt av frost, solen hade inte hunnit gå upp ovanför träden och fingrarna var kalla trots fingervantar. Hösten är här!! Luften var sådär underbart kall och frisk, jag och hundarna njöt i fulla drag. Efter att ha skrynklat ihop hjärnan under förmiddagen gick det i ilfart hem vid lunchen för att träna lite. Joy skötte sig galant och jag har lagt om fokus från raksträckor till mycket position och svängar. Hon hade ett tag där hon tyckte att svängarna var jobbiga och hon tappade lätt fokus så jag valde att träna lite på uthålligheten, men nu har vi alltså ändrat fokus och det har verkligen blivit skillad. Så roligt att se. Vi har också börjat med läggande under gång, fast jag backar och hon går framför mig, och det bara smäller i marken när jag säger åt henne att hon ska lägga sig. Det är riktigt häftigt att se! Hoppas den attityden håller i sig till inkallningen sedan ;) Funderar på att göra något nytt filmklipp med Joy, är det något ni är intresserad av?
 
Jag själv känner också att jag börjar komma in på den kreativa banan igen, jag börjar kunna tänka utanför mina "vanliga" spår. Jag börjar hittat tillbaka till hundträningen där jag var för ett år sedan, Det känns så himla skönt!
 
Eftermiddagen tillbringades på skolan för att diskutera uppsatsen och uppsatsämne, mitt är nog klart nu. Jag ska göra en fördjupning på min A-uppsats (besöks och terapihundar) men nu intervjua de personer som faktiskt blir hjälpta och dela upp det på kön. Min lärare tyckte att det var det bästa av mina alternativ eftersom det öppnade för möjligheter till arbete och/eller forksning inom området vilket känns jätteroligt. Så nu håller jag tummarna att jag hittar något ställe som vill hjälpa mig så jag kan genomför min studie. 
 
Platsliggning

Kommentarer
Postat av: Sofie

vad skönt att du valt ämne nu, jag tror det kommer bli jättebra!!! jag vill ha en lydnad,spår,promenad,fikadag snart igen!!<3

2012-09-26 @ 15:14:03
Postat av: Sandra, Thyra, Lhine & Rhiva

Film är alltid kul!

2012-09-27 @ 00:03:31
URL: http://tomik.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0