När allt blir fel..

Dagens banskiss
 
Idag tog vi oss en tripp till Stockholm för att debutera i avanceradklass. Vi var där i god tid innan och Diva kändes helt okej i sin form. När jag kollade på banskissen fick jag dock en smärre chock. Tyckte verkligen att den var svår vilket såklart gjorde att jag  blev nervös. Men efter att ha gått banvandringen så kändes det helt okej och jag tyckte ändå att om jag var tydligt så skulle det nog gå vägen. Diva stressade dock upp sig otroligt i värmningen av alla pos.byten vi gjorde och Joy var fram och störde precis innan vi skulle in. Vilket gjorde att jag försöket samla ihop en halvt hysterisk hund på någon minut innan det var dags för oss. Första skylten var sidbyte vilket redan där gjorde att Diva tappade konceptet helt. Antagligen så var jag inte tillräckligt tydlig och med hennes stress så blev det mesta fel idag, tyvärr. Hon hoppade på mig, skällde, satt sig så fort hon fick chansen och hade otroligt svårt att ta till sig mina hjälper på ett bra sätt. 

Lärdomar till nästa helg:
Värm Diva MYCKET mer, hon kommer antagligen vara mer samlad och lyhörd då, stoppa in Joy i bilen så hon slipper bli störd av henne och försök att vara ännu tydligare så hon känner sig säkrare på skyltarna. 
 
Den positiva kommentaren idag var: Pigg och alert hund. 
 
Så i veckan ska det tränas utav bara h*****e.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0