Höstlördag

 
Idag var vi uppe med tuppen (bokstavligt talat), han hade tagit med sig sina hönor och spatserat ner till oss för att äta lite snönbär och stod och gal precis utanför mitt vardagsrumsfönster. Förmiddagen gick åt till att städa innan vi knatade ut för en promenad runt elljusspåret. En underbar höstdag har det varit idag, kallt, strålande sol och inte ett moln på himlen. Trots detta så var det inte en kotte ute och gick. Hundarna fick springa lösa och Joy röjde runt så gräs och löv sprutade, kontrollerade alla hål och gropar runt hela spåret och njöt i fulla drag över att få utlopp för sin energi. 
 
Vid lunch anlände mamma och pappa. Byta av däck på min bil stod på schemat eftersom det börjar bli minusgrader även här nere. Vi var även ner till Strömsholm och körde bland annat förbi slottet och vidare ner till Djursjukhuset. Magen drog ihop sig som en klump, jag har inte varit där nere sedan Divas operation i december -07 och av någon anledning kändes det betydligt jobbigare att åka dit än jag trott. Men vi har haft en trevlig eftermiddag och som jag saknat dem, och saknar fortfarnade min Tessie-tant så de gör ont. Efter middag och lite tårta så har mamma och pappa nu åkt hem igen. Ska försöka hinna med en tur upp till Sundsvall i november och förhoppningsvis hinna träffa familjen, Tessie och en saknade vänner.
 
Mina fina hjärtan! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0