Träning för Towa Lindh

 
Idag har vi haft vår efterlängtade träning för Towa. Jag mailade henne för flera veckor sedan då jag och Joy hade stora problem med fria följet. Mycket har dock hänt sedan dess och nu var jag mest intresserad av att få en objektiv syn på vårt fria följ, jag ville också ha hjälp med tugget på apporten och ett mer distingt stå. Vi började med tugger på apporten och efter att ha fått några tips föll poletten ner. Innan passet var slut var tugget borta :O Ställandet tyckte Towa såg bra ut, jag fick lite träningstips där med. Kasta godis i samband med att jag säger stå, sedan variera det med att belöna vid olika tillfällen, direkt vid ställandet, efter att jag har gått några steg osv. Vi fick sedan en paus på en halv timme då det var en annan tjej som skulle träna. Efter pausen var det dags för ff:et. Med tanke på hur det såg ut för mindre än en månad sedan (tre steg framåt och sedan släppte hon) idag gick hon ett helt klass 1 fritt följ (minus språng) utan släpp, fin position och en härlig attityd. Vi ska träna lite mer på att hon ska ha bra fart genom vänstersvängarna men annars gick hon kanon fint. Är mäkta stolt över min pärla! Jag blir bara mer och mer kär i denna underbara hund och lyckligt lottad att få äga henne. Jag kunde inte ha fått en bättre kompis. 
 
Jag har åter igen fått bekräftat att bara jag använder rätt metoder så hon förstår vad hon ska göra så sitter det. Efter beröm och lovord kan jag känna att vi är på rätt väg och att min magkänslan stämmer.
 
My pride and Joy <3
 

Nu väntar lite städning och en film innan det är dags att bege sig till tågstationen för att hämta upp Daniella och Snuffi! Det ska bli superkul att ha dem här över helgen!
 
Hoppas ni andra får en bra helg!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Härligt! Vad duktiga ni är :)

2012-11-16 @ 09:15:43
URL: http://kennelblagul.blogspot.se/
Postat av: Sofie

vad kul att det gick så bra!!:-)

2012-11-16 @ 17:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0