Fotposition



Denna helg har varit riktigt bra. I fredagskväll åkte jag till Emelie och fick håret både klippt och blonderat. Mycket nöjd med resultatet. I går låg jag kvar i sängen läääänge efter att ha ätit frukost och såg på tv. Så mysigt, de är nog bland de härligaste som finns. Ingen stress att måsta göra något och bara koppla av. Underbart! Gick ut med Joy på hennes promenad mitt på dagen och efter lunch tog jag med Tessie och Diva ut på deras tur. Kvällen spenderades med Linnéa på birsta och sedan middag hemma hos henne. En vädligt lyckad kväll. 

Idag har tog jag med mig Joy och hjälpte en kompis att "döma" hennes lydnadsklass 2 kursare på en träningstävling. Spännande med en annan uppgift en den vänliga tävlingsledar posten. Kanske blir en domar utbildning så småning om ;) Vem vet? Nä först är nog planen att utbilda sig till instruktör... När, det får tiden utvisa.

Tog som sagt med mig Joy med tanken om att ta tag i vårt fria följ. Har varit så kluven över hur jag ska börja. Har inte riktigt haft känslan med mig då jag har träna henne hemma. Det har inte känts som jag vill att ett fritt följ ska kännas. Började iaf med att träna ingångar med henne idag. Har tagit bort godisen och hon svarar väldigt bra på det faktiskt. Gick vidare med vänstersvängarna och hon jobbar verkligen jättebra med bakdelen. Dock hamnar hon lite långt bak ibland vilket jag måste vara uppmärksam på. Och idag hade vi den där fria följet känslan idag. Känsla låter så diffust, och även om hjälperna var de samma som jag brukar använda så kändes det bara så bra idag. Vilket betyder att vi är på rätt väg! Nästa steg är tänkt ska bli superbra högersvängar och så småningom starter. Än så länge har hon lite svårt för dem. Hon hamnar oftast lite efter mig i högersvängarna. De ska bli nästa utmaning att hitta den rätta känslan där. 

Tack alla ni som har skrivit så fina kommentarer på förra inlägget med bilderna. De värmer verkligen!

Kommentarer
Postat av: sofie

ni är så flitiga och duktiga, båda två!! :)

2012-05-06 @ 22:26:53
URL: http://www.sofiegustafsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0