Fullt upp!

Det har inte blivit så mycket bloggande på sista tiden, varken skrivning för min del eller kommentering av andras bloggar. I helgen var den stora brukshelgen på min klubb, och eftersom jag var den enda som satt kvar i Bruks- och lydnadssektorn från förra året och vi inte haft så stor rekrytering så har jag haft det övergripande ansvaret för denna helg. I fredags hade vi lydnad 1-elit, lördagen hade vi skydd och rapport (lägre-elit) samt att risenklubben var här och hade sina BH-prov (och kanske någon mer  gren), igår hade vi appell (sök, spår, rapport) och högrespår. Så nu pustar jag ut efter att ha varit en aning förvirrad och haft lite fullt upp under de senaste veckorna. Det gick smärtfritt och flöt på ganska bra. Var tävlingsledare i fredags på lydnadseliten, gick helt okej. Synd att det spöregnade bara. Sedan var jag tävlingsledare på rapporten (sträckan och lydnaden) vilket jag blir lika förvånad varje gång att jag lyckas. Har ju aldrig någonsin tävlat bruks i mitt liv. 

Igår var jag bara på klubben och var en allt-till-allo, tog med mig Joy för lite miljöträning. Hon var helt underbar hela dagen. Något trött på eftermiddagen men skötte sig galant. Älskar om möjligt denna hund ännu mer efter att ha haft med henne, bland kända och okända hundar och människor.


Har varit ute med Diva och Joy idag, och tror jag har kommit ett steg närmare min lösning på Diva hysteri. Hon har varit så otroligt jobbig de senaste veckorna. Överskottsenergi till 1000 och har inte lyssnat nämnvärt på något jag har försökt med. Men efter att ha fokuserat på henne under promenade idag så känns det mycket bättre. Med förkylning i kroppen och en aning trött i huvudet så var min taktik för dagen att så lugnt och tyst som möjligt försöka få henne mer sansad. Vilket lyckades förvånansvärt bra! Joy sprang lös vilket brukar resultera i att hon blir otroligt speedad men inte idag. Jag pratade lugnt med henne och hon föll snabbt vid min vänstra sida utan att gå upp i förväntan. Så otroligt skönt! Hoppas att det fortsätter så.
Hoppas att ni också har haft en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0