Energikick


Joy 7 månader

Eftersom jag fortfarande är förkyld och promenaden igår gick i lustempo så tog jag med hundarna till skogen på förmiddagen för lite apportering. Känner mig fortfarande lite osäker på vad det är jag håller på med då de kommer till apporteringen. Vill ju att allt ska bli rätt! Men försöker släppa det och följa det spår som jag tycker känns rätt och om det blir fel på vägen får vi försöka rätta till det så gott vi kan.
Joy gjorde ett superfint arbete i skogen idag. Tränade lite närsök och oj vad fint hon letar. 120 in med dummien igen och vänta på att få sticka ut igen. Verkligen superroligt att se. Hon ser helt coollugn ut och väntar fint på att jag ska kommendera henne att springa ut, när jag kommenderar är hon iväg som en blixt med minst lika bra fart in igen. Det är helt underbart att se!
Vi har börjar lite smått med fria följet. Än så länge har vi kommit upp i 2 bra steg, med fin kontakt och bra position. Hon har väldigt fina ingångar, vänstersvängar och helt om. Däremot har vi lite svårt med högersvängarna. Men de kommer med lite mer träning. Det ska kännas både bra och hon ska tycka att det är kul. Om det blir knas så vilar vi en stund och funderar ut vilket nästa steg ska bli. Vi sikar på 10:an men de får ta sin tid att ta sig dit!
Idag håller vi tummarna för Svenska Landslaget i Lydnads som är nere Salzburg och tävlar VM. Igår låg Ditte och Abby från Sverige 1:a och laget låg 3:a. Och självklart håller vi också tummarna för alla vänner runt om i Sverige som är ute och tävlar idag.
Ha en trevlig helg allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0