Första spåret

Idag har Joy fått testa på sitt första spår. Letade reda på ett skoterspår som vi inte brukar gå på. Tog med i en strumpa som var uppstoppad med tidningspapper som jag drog efter mig och sedan la på slutet. Tänkte att om hon inte spårade så skulle hon iaf bli glad av att hitta en leksak efter stigen. Med tanke på att jag aldrig har spårat på snö någon gång så hade jag inte heller så stora förhoppningar på att hon skulle spåra alls. Lär spåret ligga nästan 1 1/2 timme för att det skulle lägga sig ordentligt.


Gick hem och väntade på att det skulle bli klart och tog sedan med Joy. Hon var riktigt duktig må jag säga. Hon spårade inte hela tiden men det syndes så väl när hon "slog på" nosen och riktigt följde spåret, svansen stog rakt ut och hon viftade bara lite på den. Nyttigt för mig att se. Hon spårade sista biten riktigt bra och eftersom strumpan var vit såg hon den inte fören hon i princip stod på den. En riktig fest blev det och hon vart riktigt glad över den nyfunna leksaken. Lite mer träning för både mig och hunden ska de här nog bli kalas skulle jag tro :)




Har även hittat ett ungdomsläget i jakt i maj som jag är väldigt sugen att åka på. Men dessvärre tror jag nog Joy är lite liten för att orka med det. Nå väl, förhoppningsvis så är det ett nästa år som vi kan vara med på.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Finns det nått hon inte är bra på, den lilla stjärnan;)



Kul med spår! Ska försöka ta mig ut jag också...



Ska ni träna lydnad nått i helgen eller nästa vecka? Vore kul om man fick haka på! Jag och Kyra är ofta på SBHK och kör nu.

2012-03-08 @ 15:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0