En underbar känsla

När jag nu har valp inser jag vad mycket av vardagen så går på rutin och hur mycket som faller på plats automatiskt. I en hel del situationer pekar jag bara till Diva och hon förstår precis vad jag menar och jag har länge tyckt att det har varit smått fantastiskt att hon fixar det och att vår kemi fungerar så bra ihop. Jag har dragit paraleller till att vi har gjort så mycket saker tillsammans och vi har tränat så mycket så oftast vet hon vad jag menar innan utan att jag behöver göra så stora rörelser. Jag börjar så smått märka av att Joy också har snappat upp en del av sakerna. Det är helt fantastiskt att se henne förstå mina små hjälper och inser att med den lilla träning vi har gjort och den relativit korta tiden hon har varit här har vi redan skapat ett starkare samarbete än jag trott. Det är helt underbart att känna att hon är vaken för minsta lilla vink och att hon verkligen gör sitt yttersta för att förstå vad jag menar.


Här kommer en liten film från i förmiddags. Vi har inte gjort så många träningar med dessa trix ännu men hon börjar förstå vad dom går ut på.



Kommentarer
Postat av: Lisabet och Mirra

Vad duktiga ni är! Ska det bli en freestylestjärna av lilla joy kanske? :P

2012-03-05 @ 13:09:18
URL: http://aussieactionsmirra.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ser superfint ut :)

2012-03-06 @ 13:01:11
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0