Äntligen

Mötte upp Hanna och Kyra på klubben för att träna lite lydnad. Till vår förtjusning var planen nästan helt fri från all is. Första träningen på grusunderlag för säsongen :D Äntligen börjar vi också tina fram här uppe, helt underbart härligt!!

Började med att köra igenom Diva i ett fritt följ eftersom hon inte kändes så bra i söndags då vi tränade rally. Hon gick verkligen jättefint idag. Samlat och fokuserat och i rätt position hela tiden. Så nöjd med min prinsessa! Hade ställt ut en ruta och tänkte att jag skulle göra en bara för att se om hon klarade det eller inte. Ställde upp på 30 meter från och skickdes på måfå. Och vad tror ni inte hon gör?! Jo självklart springer hon in i rutan och ställer sig fint på mitt kommando trots att det ligger en godispåse i jämnhöjd med utan ca 15 m bort. Ska jag skratt eller gråta?? För 6 månader sen fixade hon det inte alls, och nu när hennes karriär är över så sitter det? Nåväl jag väljer att glädjas. Jag fick ett kvitto på allt de slit jag har lagt ner på rutan. Alla de gånger jag har varit arg på mig själv för att jag inte kunnat lista ut vad som är fel och alla gånger jag har tyckt att jag har varit värdelös som inte lyckas lära Diva momentet har nu visat sig vara fel. Jag lyckades =D Joy skötte sig bra hon med idag. Hon var lugn och lyssnade väldigt bra på mig. Otroligt lättsam valp må jag säga! Tack Hanna för en trevlig träning, de borde vi göra om snart igen tycker jag =)

Diva har även blivit vårfin idag, hennes byxor har jag helt klippt bort så nu ser hon ut som att hon har en rådjursrumpa, och korthårig fram på bogen har hon också blivit. Så praktiskt nu när det börjar bli lerigt och sandigt att inte få med så mycket in. Hade tänkt lägga upp bilder på henne men det står bara att sidan inte kan visas så bilderna får vänta lite. 

Idag har jag även sökt Universitetskurser till hösten. Första hand blev det Lund och andra Västerås så vi får se vart jag hamnar till slut. Så nu väntar vi spänt på 12 juli då första antagningsbeskedet dyker upp.

Nu ska jag återgå till pluggandet innan hockeyn börjar.

Kommentarer
Postat av: Anna @ Rocktassar

Guuud va spännande att få börja plugga... längtar tillbaka... Vad ska du läsa??



Skönt att ha en isfri apellplan. Vår är fortfarande täckt av snö och is. Eller ja, den var det förra veckan iaf. Kanske har smält nu ;) Får åka dit och kika.

2012-03-15 @ 20:41:52
URL: http://rocktassar.se
Postat av: sofie

Häärligt!



åh. jag hoppas såklart du kommer hit<3!

2012-03-15 @ 23:24:56
URL: http://www.sofiegustafsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0