Önskan, tillfällighet, förbättring eller synvilla?



Efter att ha masserat Diva med Novafonen igårkväll så tänkte jag att jag lika gärna kunde testa på Joy. Har inte velat göra det tidigare då jag inte vetat vad felet beror på. Men skulle de visa sig att hon blev sämre så visste jag åtminstone det. Hon tyckte att massagen på benen var bland de äckligaste hon varit med om. Men efter att jag berömt henne några gånger så låg hon snällt på golvet och väntade på att vi skulle bli klar. När jag kom till ryggmassagen njöt hon i fulla drag. Somnade nästan till och med. Speciellt skönt var det i närheten av de punkter där det gjort ont. Jag stretchade benen på henne efteråt också och hon kändes kortare i höger bakben, och när vi var ute på kvällsrastningen så tyckte jag allt att hon gick bättre. Om det var en tillfällighet, en förbättrning tack vare att effekten av medicinen har börjat visa sig eller om det var en synvilla vet jag inte. Till idag har hon iaf inte blivit sämre så jag ska ge henne mer massage och se om det blir någon skillnad.

Resten av dagen kommer bestå av en massa packande, fixande av den sista lydnadstävlingen på ett bra tag, träning och städning. Jag kommer nog ha fullt upp idag känns det som. I morgon ska hundarna simmas, tvättas, jag ska även hinna med att åka till jobbet och hälsa på (om de är inne), träna ett rallypass på klubben och göra klart de sista med packningen. 

Ha en bra dag allesammans!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Novafon is da shit!

2012-06-18 @ 12:23:10
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0