Gör om, gör rätt


Foto: Stefan Hansson

Nu har jag äntligen kommit mig för att skriva en träningsplan för Joy. Känns väldigt skönt att ha något att gå efter och analysera utifrån. Jag har så gott som en plan B för de flesta momenten och vet hur jag ska hantera de flesta fel beteenden.

I fria följet så har Joy kommit lite i starten. Jag fick ett bra tips att säga fot och när hon reagerat så får hon ett klick och jag kastar en godis framåt. Hon svarade mycket bra på det och efter dagens träningspass så får vi nog börja jobba på pressition igen då hon istället hamnade framför mig och plogade en aning. Lite slarvig matte har jag varit och klickat in fotpositionen lite för långt bak så där måste jag skärpa till mig och ta tag  det så fort som möjligt. Gör om och gör rätt helt enkelt. 

Skiftena i fjärren har vi också börjat träna in. Hon svarar mycket bra på stå-ligg, ligg-sitt och stå-sitt. Jag har även lagt in handtarget som vi sedan ska använda vid apportering och vittring. Hon ska komma in med apporten och frysa med nosen på min hand med apporten i munnen för att minimera tuggandet. Hon svara mycket bättre än förväntat på det, hon kan redan efter bara några gångers träning frysa med nosen några sekunder i min hand. 

Nu ska lunch intas och sedan inväg på det sista inskolningspasset på jobbet 14-20.30 innan jag gör helg som förhoppningsvis innehåller en hel del hundträning :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilken fin bild!

Glad midsommar på er :)

2012-06-22 @ 12:28:45
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0