Spretet kan själv!


Mina fina gyllene flickor!


Huvudet är ganska mosigt efter att ha varit ute så mycket i helgen, men den har verkligen varit rolig! Massor med trevliga människor att prata med och sett många fina ekipage och bara myst med mina egena hundar.

Lördagens tävling:
Vi fick startnr. 2 så det var snabbt ut på banan efter banvandringen. Hon kändes kalasfin och så där fint följsam som hon är ibland. Banan klarades ganska hyfsat, vi fick -10 poängs avdrag för att hon råkade hoppa som en groda när hon skulle sätta sig fot och -5 poäng för att jag var för slarvig med tempoändringen och inte gjorde den tillräckligt tydligt. Men vi fick i alla fall ihop 85 poäng och en godkänd runda.

Söndagens tävling:
Dagens mål var den sista godkända rundan i nybörjar klassen. Diva kändes jättefin på värmningen om lite för speedad och ouppmärksam. Vi fick startnr 3, och självklart så tyckte hon att hon kunde göra vissa saker själv utan att lyssna på kartläsaren -.- Hon la sig ner på mitt kommando men självklart var hon tvungen att göra lite sport av det hela och visa att hon kunde göra det en gång till, så hon satt sig upp och la sig jättefort igen (-10poäng). *suck* Sedan så kom vi till skylten där hon skulle stå nos mot nos med mig och jag ska backa (1 steg, 2 steg och sedan 3 steg), Diva tyckte att hon skulle göra det liiiite svårare och kom istället in fot och skulle backa med mig. *suck igen* (-10 poäng). Hon kändes verkligen spretig idag. Hon vill alltid göra rätt men ibland så glömmer hon bort att jag faktiskt visar vad hon ska göra och hon testar själv och hoppas att det ska bli rätt. Så en aning nervös var jag då det var prisutdelning, bara vi får över 70 poäng så vi får en godkänd runda så var jag nöjd. Sista ekipaget att ropas upp för en godkänt resultat var självklart vi. Totalt blev det 79 poäng med -1 för ett snett sättande.

Så nu är Diva anmäld till en fortsättningstävling i Augusti, ska bli spännande att se hur det går.

Fina kommentarer på protokollen:

Mjuk och följsam hund


Fint samarbete




Protokoll och fina rosetter från helgen.
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Grattis :) Får se er in action i Stöde :)

2012-07-15 @ 19:46:32
URL: http://www.beardisar.se
Postat av: Malin

Åh Grattis! Har själv en plan om att träna in nybörjarmomenten för att tävla snart! Hur lägger du upp din träning?

Svar: Tack! Jag har mest bara tränat banor, momenten kunde Diva sedan innan då vi använt lite av dem i lydnaden och tränat in några positioner i freestylen. Lycka till med träningen!
None None

2012-07-17 @ 09:47:02
Postat av: Hanna

STORT grattis till er båda!

2012-07-18 @ 12:02:28
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0