Lydandstävling i Smedjebacken

 
Idag har jag och min gyllne följeslagare varit upp till Smedjebacken för att titta på deras internationella lydnadstävling. Lite extra kul är det självklart att jag kände några som startade. Uppstigning klockan 04.30 blev det för att hinna i tid. Phew! Tävlingarna hölls på den berömda Herosvallen (vilken dröm hall!!). Där vill jag och Joy också vistas någon gång i framtiden. Många duktiga ekipage var det som startade och det är verkligen så inspirerande att se duktiga förare och hundar. Jag är grymt taggad nu!!
 
Nu ska det knåpas på träningsplaner till båda hundarna. Joy ska få en ny med lite mer riktat fokus på det som behöver bli bättre för att vi ska bli klar för en start snart. Med sikte på 10:an! Diva ska få en helt ny lydnadsplan eftersom vi inte har tränat på så länge. I början av februari är det nämligen tänkt att smäller igen. Då blir det en lkl 3 tävling för oss igen. Så det gäller att ligga i hårdträning (på ett smart sätt) för att vi ska få till detaljerna. I det stora hela kan hon momenten, det är mest bara små justeringar som måste göras för att det ska ge de poäng vi behöver för ett första pris. 

Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Kul med planer! =) Var ska ni tävla i februari?

2012-12-08 @ 17:18:06
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Anna

Härlig bild :)

Svar: Tack så mycket!!:)
None None

2013-01-14 @ 21:51:55
URL: http://nattstad.se/autografsamlare

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0