Påskafton

Igår när jag var ledig så tog jag med mig Joy och dummiesen ute. Jag märkte att hon tar de dummiesar som inte ligger inom synhåll mycket bättre än de hon ser. Märke även idag att hon har mycket finare avlämningar om jag står upp än om jag sitter ner. Diva fick också apporterat lite, hon har så otroligt mycket överskottsenergi att jag inte vet hur jag ska göra slut på den :O Hon springer och springer och springer när vi är ute. Hon springer till och med mer än Joy och Joy är ändå valp. Efter hjärnaktivering så sov de gott och jag kunde fortsätta plugga. Hemtentan ska vara inlämnad på söndag så jag vet ju vad jag gör resten av helgen. Han med en 5 kilometer löpning igår också, var tvungen att lufta tankarna mellan tentafrågorna. Otroligt skönt när det fortfarande är ljust den här tiden, har fortfarande inte vant mig riktigt. Sol, blå himmel och +2 grader. Helt underbart springväder :D

En fin bild på min svarta pärla!

Joy

Hade tänkte lägga upp fler bilder men blogg.se har tydligen problem med det så ni får nöja er med en.
Idag har Joy och jag utforskat nya stigar i skogen. Underbart väder och en glad valp. Vi har även hunnit med och träna lite sitt-stanna kvar och ligg-stanna kvar, det går framåt. Hade inte tänkt låta henne ha hakan i marken på andra moment än platsliggningen men hon lägger ner hakan så fort jag säger ligg. Jag får nog tänka om där, tänker inte bry mig om att hon ska ha hakan uppe utan hon får nog ha hakan i marken på alla momenten. Trevligt problem må jag säga ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0