One of a kind

Idag fyller bästaste Tanten 10 år. Jag var 12 år då vi hämtade henne och jag kommer ihåg det som det var igår. Min dröm om att få en egen hund slog äntligen in. Vi trodde att vi köpt oss en enkel familjehund men hon var betydigt mycket mer hund än vad vi hade förväntat oss. Tanken var att vi skulle träna agility, men efter en tävling så bytte vi gren och fastnade för lydnad istället. Så mycket hon har lärt mig, både på gott och ont. Hon har stor egen vilja och är otroligt envis. Hon tycker de flesta sysselsättningar är roliga, iaf en liten stund. Tillsammans har vi växt och utvecklats, och det var hon som fick mig att fastna för lydnaden, hon var även den hunden som fick mig att få upp ögonen för apporteringen som jag och Joy nu får möjlighet att utvecklas inom. Tessie var en lättsam hund när det kommer till apportering, hon har inte speciellt stort ägande, hon tuggar inte heller, har något löst bett men tuggar aldrig. På lydnaden fixade hon alltid apporteringen med en 10:a lika så inkallningen. Hon är också den enda hunden som jag fått en NOLLA i linförigheten med, men en 5:a i fria följet på samma tävling. Hon är också den hunden som jag tävlade med i november när det toksnöade och det var ca 2 dm nysnö på bilprovningen där vi var. Hon gick då och åt snö genom hela programet.

Underbara hund <3

LP1








Tessie efter operationen förra sommaren.


Tessie 9 år


2012-04-28, Tessie 10 år


One of a kind <3

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Klappa om födelsedagsbarnet från Falu-ligan!

2012-04-29 @ 07:10:53
Postat av: Emelie Löfström

Grattis! :D

2012-04-29 @ 10:11:39
URL: http://emblems.blogg.se/hast

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0