Linjetagsträning

Är bara tvungen att skriva några rader om dagens linjetagsträning med Joy innan jag fortsätter med skrivandet på uppsatsen. Tänkte att jag skulle reparera avlämningarna som inte gick super igår. La om taktiken lite inför idag. Skippade skogen och stigar idag och valde att göra linjetagen på gräsmattan istället. Första la jag synlig och hon var otroligt taggad när hon sprang iväg, hon tänkte nästan behålla dummien själv men efter att ha ropat på henne en extra gång så kom hon in fint och satt sig framför mig. Klia henne på halsen innan jag tog apporten och inget rullan alls blev det. Gjorde om övningen tre ggr till och två av gångerna la jag dummiesen bakom ett träd så hon fick anstränga sig lite. Resterande avlämningar var verkligen superfina. Bra fart ut och ännu bättre fart in. Ingen tendes till varken rullande eller tugg idag. Idag passar ordspårket "gör om, gör rätt" mycket bra in. Idag var jag mer skärpt och hade en tydligare plan innan träningen och det vart jättefin effekt av det hela. Hon går verkligen från klarhet till klarhet med väldigt små medel, så häftigt att se.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Bra jobbat!

2012-04-26 @ 14:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0