En äkta retriever är en lortig retriever

Idag har Joy bevisat att hon är en äkta retriever. Under promenaden på klubben i förmiddags så gick vi först över en bäck, den vart hon livrädd för och sprang åt andra hållet och vägrade att gå nära tills hon insåg att det var vatten.  Då fick hon en himla fart och plöjde genom vattnet så de stänkte all värdens väg :P Vi gick vidare och eftersom stigen är så lång så tog jag av över ett kalhygge istället och självklart fanns det flera dypölar där. Men jag tänkte så klart att Joy inte skulle bry sig så mycket om dem eftersom hon inte har brytt sig nämnvärt av sånt förut. Men dagen till ära tyckte hon att dom var vääääldigt rolig att SIMMA i. Hon hittade en med is på och krafsade bort isen för att sedan kunna hoppa i med vatten till halsen och simma omkring i den. Superlycklig Joy! Inte fullt lika glad var jag som sedan insåg att den där pölen inte luktade så gott. Hon fick så snällt sitta och vänta i bilen medan jag körde ett varv på Rallylydnadsbanan med Diva. Och jäklar vad bra hon gick idag. Bara 2 veckor kvar till tävlingen och jag måste nog säga att det känns ganska bra :)


Såhär såg hon ut efter att ha vart fram första gången till bäcken. Hon tvärvände och sprang :P


Här har vi en bild på lort-lisan. (Hon fick sig en dusch då hon kom hem)


Finaste Diva-hunden :)

Utöver detta så han jag även med en trevlig shopping tur med bästa Emelie på Birsta City. Fick med mig mycket hem. Ett läderkoppel till Joy, vågar inte ha valpkopplet längre. En dummie (size giganisk för 80:-), alla Harry Potter filmerna, en mascara, löparskor och löpartights (bild nedan) och lite annat smått och gott :)



Så nu ska här springas (hoppas jag). Nu ska jag göra resternade familjen sällskap i soffan och börja med den första Harry Potter filmen. Det var hur länge sen som helst jag såg den sist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0