Inspiration

Jag läste nyss om lydnadstips av Maria Brandel, nya kreativa vinklingar på hur man kan utveckla momentträning. Och oj så inspirerad jag blev. Inte för att jag själv har så mycket moment att träna just nu, men oj vad man kan varriera ett moment och vända och vrida på det fast att det fortfarande är samma moment. Ju fler såna här tips jag snubblar över ju mer öppen och övertygad om att lydnadsträning är mycket mycket roligare än vad många här uppe tycker och tror att det är. Det är inte så strikt även om kanske tävlingsformen ser lite strikt ut och kanske inte så rolig att titta på alla gånger. Måste nog åka och våldgästa lydnadsgruppen som jag tränat i och få ventilera lite av mina ny funna idéer ;)

Nästa helg ser jag fram emot en lydnadskurs för Lillemor Edström som jag ska vara åskådare på. Ska bli så kul att se och få lyssna på en sådan duktig tränare.

Idag börjar en rallylydnadskurs som jag ska vara "hjälpis" på och förhoppningsvis så lär jag mig en hel del. Vem vet, kanske det blir min och hundarnas nya sysselsättning nu när lydnaden är färdig för dessa 2 damer :)

Jag och Lisabet håller på att försöka starta upp en hundungdomsklubb här i området så nu har vi en del att stå i. Det ska verkligen bli kul och förhoppningsvis så blir det någonting bra snart. Om det är någon som läser denna blogg och är intresserad av att sitta med i styrelsen eller bara vill vara med i klubben hör av er.

Nu ska läxan göras innan kursen börjar. Ha de gött!


Kommentarer
Postat av: Jessica i Colorado

Kul att du fortsätter engagera dig trots att du inte har någon hund att träna med för tillfället. Jag hoppas verkligen att ni lyckas med hundungdom denna gång, och ni kan räkna med mig i styrelsen framåt nästa sommar :)

Och om du känner behovet av en att träna lydnad så vet jag en vit storpudel som inte skulle tacka nej ;)

2011-09-20 @ 03:25:23
URL: http://storpudeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0