Den nya vardagen

Idag har vi inte gjort så många knop, jag har pluggat lite och Joy har haft sina stunder med lek och en massa sovande. Hon är väldigt lätt att ha och göra med. Vi har varit ute på gräsmattan och hon har fått sprungit och busat i snön. Så fort hon kom på att jag hade med mig godis ut så lyssnade hon så fint på mig. Ropar jag så kom hon som ett spjut och sätter sig en halv meter framför mig och tittar med stora ögon i väntan på godisen.

Hon har väldigt lätt för skallet den lilla damen och så fort hon är missnöjd eller vill ha uppmärksamheten på sig så skäller hon. Hon håller som bäst på att lära Diva att kampa med henne och Diva börjar faktiskt förstå vad hon ska göra. Idag har de båda legat på mage på golvet med en kamptrasa och dragit och morrat åt varandra.

Jag har fått jobba en del med att stärka Diva för att hon är lite för vek. Om Joy vill ha en leksak som Diva har går hon helt enkelt fram och tar den medans Diva då släpper leksaken och vänder bort huvudet. Så idag har jag stärkt Diva så hon förstår att det är okej att dra emot. Annars funkar Joy och Diva väldigt bra tillsammans, de har legat i bädden och sovit båda två och om Diva får välja själv så är hon gärna där Joy är, så länge inte Joy försöker bita henne i nosen ;)

Vi har ställt in en bur i tvättstugan innanför köket och så fort Joy blir trött så går hon in och lägger sig i den och sover. Hon är så otroligt duktig, hon gillar verkligen sin bur och det känns så bra. Kommer vara mycket värt senare vid träning och tävlingssituationer.



Nu ska vi ta och sätta oss i vardagsrummet och kolla lite på hockey jag och hundarna. Ha en bra kväll!


Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Det ska bli så roligt att träffa henne nån gång!

2011-12-01 @ 16:31:01
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0