Borttappat...

... det är vad Diva och min gnista för lydnad har gjort. På söndag är det dax för tävling igen, och den kommer vi att genomföra med liten förhoppning om att det ska gå bra. Efter tävlingen ska vi ha ett uppehåll på obestämd tid. Kommer köra igång henne igen i början av juni för att kolla av hur hon känns och sen tar jag ställning huvida jag låter det bli fortsatt vila eller en uppstart. Tills dess ska vi iaf träna kondition, i morse hade vi ett joggingpass till och Diva blir faktiskt trött av det och har sovit hela eftermiddagen. Sedan ska jag lägga maken till och träna lite mer spår med henne nu i vår med. Till min stora förtjusning har Diva verkligen mognat i apporteringen, letar jättefint nu och springer inte en massa onödiga svängar utan springer ut, letar, och springer åter till mig i en väldig fart.

Maj kommer sanneligen bli en hektisk månad. På lördag ska jag göra första praktiskta provet på Tävlingsledarutbildningen, dvs. jag ska vara tävlingsledare för rapporttävlingen (appell-elit), söndagen bli det som sagt tävling, den 15:e är jag åter igen tävlingsledare men denna gång för appellspår, 21 är det fritidsdag i Sundsvll och då ska jag och Diva dit och visa vad vi kan för något.

Idag började även min sista kurs för denna terminen och det är A-uppsatsskrivning. Om allt går som jag vill så kommer ämnet så klart innehålla hundar. Svårt att räkna ut elr hur? =P

Nu ska jag lägga ut PM:en för de kommande brukstävlingarna på Sundsvalls hemsida. Ha de så gött.

Kommentarer
Postat av: Malin & Dima

Hoppas att det går bra på tävlingen!! Det gör det säkert, tror jag:) Tror det kan va bra med lite lydnads uppehåll. Dima & jag har ju haft ett väldigt långt uppehåll nu, har vart lite träning då och då bara. Men nu tycker Dima verkligen att det är superkul igen!!

Ja du verkar ha ett fullt schema i maj!! Men det är väl mest roliga saker:))

Kramar Malin & Dima

2011-05-02 @ 18:25:08
URL: http://wdima.blogg.se/
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Uj vad du har fullt upp!

2011-05-03 @ 18:49:11
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Malin

gnistan kommer väl o går. Det går säkert bra till helgen.

2011-05-03 @ 20:34:55
URL: http://finamalina.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0