En lördag

Hundarna har fått sin promenad och efter 1 1/2 timmes promenad så fick jag så lov att vila i iaf 1 timme innan jag orkade träna Diva lite. Nedrans förkylning! Hon har verkligen avancerat denna vecka. Det är så kul att se när saker och ting börjar ramla på plats. Efter att ha studerat måååånga gripanden av apporter på SM och lite uppgivet konstaterat att jag har harvat runt med Divas gripanden i ca 3 år och visst har det blivit skillnad men inte i klass med dom hundarna. Hur som helst så har vi tränat en massa anti-tugg med vittringspinnen i veckan som gått och även en massa rutplaceringar och stadga på fjärren. Allt detta har gått mycket mycket bättre än förväntat, och hon stannar mycket fint i rutan utan att nonchalera mig och gå några extra steg =D Tugget på vittringen är det fortfarande mycket jobb kvar på men det blir bättre och bättre. Jag tog då fram apportbocken och tänka träna lite gripanden med den med, och hör och häpna hon tassade inget alls och tog den suuuuuuper fint i farten så som hundarna på SM gjorde :O Så STOLT matte!

Efter att ha tränat ett kort pass idag som fungerade riktigt bra, vilket jag är ganska imponerad över med tanke på att min röst låter som om jag har drukit whiskey och rökt i större delen av mitt liv blandat med en tonårspojke i målbrottet =P

Resten av dagen kommer nog fördrivas i soffan på övervåningen tittandes på vajande träd och vattnet med en bok i knät, halstabletter, näsdukar, te och en filt för i morgon ska jag till klubben och träna Diva! Det är tur iaf att det är lite halvdåligt väder ute så man med gott samvete kan ligga in och kura under en filt ;)

Får väl passa på att säga Glad midsommar lite i efterskott eftersom jag missade det igår =P

Här kommer de 2 bilderna från Stockholmresan som jag, får kanske anstränga mig liiite mer när vi åker ner till Sala om ca 1 månad och tävlar U-SM så de blir lite fler bilder än 2 =P
 



Kommentarer
Postat av: Pappa Rosso

Bra jobbat dotra mi ;-))

krya på dig Cissi !!

Fortsätt skön helg.

2011-06-25 @ 18:15:14
URL: http://http:/
Postat av: Pappa Rosso

Bra jobbat dotra mi ;-))

krya på dig Cissi !!

Fortsätt skön helg.

2011-06-25 @ 18:16:25
URL: http://http:/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0