nittondejunitjugohundraelva

Idag har jag gjort min andra dag på jobbet (städning och golvvård åt Sundsvalls kommun på 2 st skolor), jag börjar 6 på morgonen och jobbar till 15.00 med lunch mellan 12-13. Det är ett helt okej sommararbete men det gör iaf mig lite mer peppad att fortsätta med skolan till hösten =) Efter 2 dagar känns det som om jag har jobbat hela sommaren, tyvärr infinner sig inte samma känsla då jag kolla på bankkontot. 

Efter arbetet igår var jag så trött att jag somnade halv 8 och orkade inte med annat än en simning av hundarna direkt efter jobbet. Idag däremot har jag orkat lite mer. Diva har fått gjort flera dummiesök, hon fick springa 5 slag i skogen och 3 slag på en äng. Hon jobbade riktigt bra men vart fort trött. Efter att dummiesöket var avklarat så gick vi hem och tränade lite griparövningar med både apport och vittringspinne. Och det går framåt  =D Hoppas bara att det ska hålla i sig på tävling då hon är mer gasad och mer aktiv. Risken finns att hon slamsar med vittringspinnen och morrar på träapporten. Men hon tassar iaf inte längre på apporterna vilket är ett stort förbättring, trots att jag försöker utmana henne ibland och kasta apporten så den stutsar så det ska bli lite mer jakt =D

Annars har det inte hänt så  mycket här hemma. Har bokat in en massage nästa vecka, och en simning tordagsen innan vi far ner på U-SM. Diva har varit stel i vänsterarmbåge den senaste veckan och jag vet inte riktigt varför. Hon har även varit mycket mer spänd i frambensmusklerna (motsvarande våra biceps) så jag har försökt massera henne men än så länge har det inte gett någon större effekt.

Tessie är även hon dålig. Vi funderar på om hon har fått spondylos i nacken för hon passar fram (hon brukar ALLTID skritta eller trava, under de 9 åren vi har haft henne har vi aldrig sett henne passa), har huvudet lågt, har legat hela dagen med huvudet platt på golvet och hon var inte heller så matglad i morse vilket hon brukar vara. Men vi har bestämmt att låta det gå några dagar och se om det blir någon skillnad på henne.

Nu ska jag iaf sova så jag orkar upp på jobbet i morgon =)

Kommentarer
Postat av: Malin & Dima

Trist, när hundarna inte är riktigt hundra! Hoppas att de båda två blir bra snart. Massage & simmning kanske gör susen på Diva. U-SM närmar sig med stormsteg :) Jag är lite sugen på att åka ner och hejja på er, men vet inte om jag kan få ihop det med allt annat... Har för mig att jag ska iväg på kurs med Fflach på söndagen. SM är väl på lör & sön va?



Kramar Malin & Dima

2011-07-19 @ 22:12:01
URL: http://wdima.blogg.se/
Postat av: Sofie

trist att de inte är riktigt fräscha i kropparna dina två.!! Jag hoppas de är som de ska snart igen.

Kul att U-SM närmar sig, ska hålla tummarna hårt för er :-)

2011-07-20 @ 08:11:17
URL: http://www.sofiegustafsson.se
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Hoppas de kryar på sig, finvovvarna!!!

2011-07-21 @ 17:26:45
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0