Lydnadsträning

Dagens lydnadspass gick lite sisodär.

Började med göra några engagemangsövningar och insåg att hon verkligen varvade ner då vi gjorde dem. Hon vart samlad och var till och med lugn och fokuserad. Trots att hon nyss hade blivit uttagen ur bilen. Detta gjorde mig helt klart hoppfull och jag hoppas verkligen att ja kommit på ett sätta att få ner henne från hennes rosa moln :)

FF gick bra som vanligt, vi har börjat få rutin i språng marchen med vinkar nu. Det känns bra :) Lite mer pyssel med stegförflyttningarna bara så kan jag känna mig nöjd :)

Rutan gick totalt åt skogen igen. Idag stod den mitt på planen och hon springer ut med bra fart men lyssnar inte på mitt stannande. På tillbaka vägen så försökte ja få henne att lägga sig men hon lyssnade inte. Då vart den snälla matten arg. Skickade henne igen, denna gång var hon mer osäker dock och stannade vid en kon igen. Skickade om henne och denna gång fungerade det perfekt. Rutan är verkligen ett moment jag på fullaste allvar skulle kunna göra mig sinnesjuk. Jag håller på att bli helt galen av det momentet :O 

Vittringen där emot som har fungerat uselt ändrade jag lite i idag. Jag hade Hanna som la ut dom och sen så gick jag och ställde mig ca 1 från vittringspinnarna och sa åt Diva (som att vid utgångspunkten 10 m från pinnarna) att hon skulle leta. Hon vart mycket mer fokuserad och kraschade inte alls in i dem som hon brukar och till på köpet så tuggade hon mycket mindre då hon kom in till mig :)

Vi körde även lite hopp/apport och det är bara att konstatera att det är mycket jobb kvar där =P

Nu ska jag återgå till att försöka hitta kurslitteraturen jag behöver ha för min nya kurs (sociologi A).

Ha de gött :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0