Inspirerande

Igår hade jag ett träningpass med Linnéa (freestyle och lydnadstjej med 2 kelpisar och en schiperk) och ja må säga att det var riktigt roligt och inspirerande :) Så nu har jag ett nyss recept på hur ja ska få henne att kunna jobba på distans. Men hjälp av nostarget så ska jag lära henne att gå ut och få en uppgift på avstånd. Så idag har jag varit iväg och köpt en blompinne och en träkula som just har limmat ihop och ligger och torkar. Började lite på det igår och oj vad snabbt hon förstod att hon skulle "dutta" med nosen på den =D Riktigt kul att se.

Testade även tasstarget idag, den var lite svårare eftersom Diva inte riktigt har tid att kolla på marken. Hon måste hålla koll på mig så hon är inte riktigt uppmärksam på att hon ska stampa på den, utan hon bjuder inte till engagemangsövningar istället och tycker att hon är jätteduktig ;) Goa jycke =D Dock tror jag inte det kommer ta så lång tid innan hon verkligen förstår vad hon ska göra :)

Klossträningen går oxå framåt, hon har förstått vad hon ska göra och nu håller vi på att jobba på själva förflyttningarna med bakbenen och det går utan några som helst problem än så länge :)

Rutan fungerar bättre och bättre och än så länge har hon inte haft nått "sug" att springa på sidan och jag lyckades gå ut på 15 m igår :) Det går åt rätt håll! Dock måste jag vara uppmärksamma eftersom hon fortfarande har dragningen åt höger och om jag inte passar mig så kan hon säkerligen springa på sidan igen.

Vittring gick totalt åt skogen igen igår. Analyserade det lite och har kommit fram till att hon var för högt i aktivitetsnivå och har beslutat att enbart träna det hemma då hon är lugn och inte har gått igång av den tidigare träningen eller platsen.

Nu ska jag återgå till Let's dance!

Ha en trevlig helg allesammans :)

Kommentarer
Postat av: EmbLeM

Sv: Haha ja men eller hur vad har hänt? xD Det måste vara luften, precis som du säger :P

2011-02-05 @ 11:47:17
URL: http://emblems.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hoppas att target är rätta metoden för att få det att funka :) Funderar på att använda nostarget för att lära in framförgående med Viggo, men jag tänker inte vara lika ambitiös som du och göra en egen, här nöjer vi oss med en Pet-flaska :)

2011-02-06 @ 17:15:46
URL: http://www.beardisar.se
Postat av: Hanna

Haha är det? Betyder det att några svenska domare ska avgöra vilken låt som vinner i ett annat land? Lycka till till det landet isåfall ;)

2011-02-07 @ 11:56:31
URL: http://www.beardisar.se
Postat av: Tina/Rosso

Ni jobbar på bra som vanligt. Härligt att läsa

Kram Tina

2011-02-07 @ 17:13:37
URL: http://www.nellierosso.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0