Fantastiska lilla Budjur

Jag har ett fantastiskt litet Budjur (Diva) och ännu mer fantastisk är hon efter dagens inomhusträning. Jag har som ni vet tränat lite nostarget, dels för att hon ska få något nytt att pyssla med men även för att ja har tänkt använda det till att skicka henne på för att hon ska få uppgifter ute på distanser.

Hur som helst så började jag med att lära in nostargeten när jag stod med den i handen och lärde henne att "dutta" med nosen på inte slicka på den som Diva i början tyckte var en mkt bra idé ;) Jag ställde sen ut den i en petflaska mitt i mellan mig och Diva, pekade på den och hon sprang dit och "duttade" nosen på den.

Idag tränade vi ett till pass, jag började med att ställa ut nostargeten mellan oss. Efter att ha varit helt säker på att hon verkligen förstod vad hon skulle göra så tog jag in henne i fotposition (ca 5 meter från nostargeten) och pekade på nostargeten, Diva springer ut, väder upp och ställer sig bakom nostargeten med nosen i riktning mot mig. Jag blir helt mållös, och glömde nästan bort att klicka henne =P Tänkte att detta måste vara någon form av tillfällighet och gör om det ca 5 gånger till och Diva springer och gör precis lika dant alla gångerna :O Råkade hon någon gån stanna lite för mkt till vänster så flyttade hon in sig så hon hamnade precis på rätt ställe.

Hon är en helt faktastsik hund :O Just idag gillar jag verkligen ordspråket "man får den hund man förtjänar" :) Hoppas det håller i sig så kommer det nog inte vara något problem att lära in konen i eliten :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Härligt med en glad och positiv Cissi igen! :)

2011-02-14 @ 16:59:00
URL: http://www.beardisar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0