Awesome weekend

Kan inte annat än säga: Oj vilken underbar helg jag har haft!

I fredags var det tenta dags och efter tentan hade vi i klassen en tentafest. Efter någon timme åkte jag vidare till ett annat ställe. Där spelade vi spel och åt vaniljbullar :)

Gårdagen bjöd på soligt men kallt väder och jag valde att läsa större delen av förmiddagen. På eftermiddan blev det en härlig promand och några rutskick. Kvällen spenderades på bion där jag och Mirre såg Love and other drugs. Som förövrigt var en bra film,  med snygga Jake Gyllenhaal i ;) Efter bion stack vi hem till Mirre ett tag. Mycket trevlig dag må ja säga :)

Idag har det hunnits med en hel del oxå. Hundträning i det ljuvliga vädret, -5 och strålande sol =D Sen vart det bara till att byta kläder och äta lite och sen fara iväg till Mirres stall för att göra henne sällskap på en tur med travhästar. Det var verkligen år och dar sen jag körde häst men med ett litet russ framför vagnen och en flåsande storhäst i nacken så gick allt fin fint :) Kvällen kommer tillbringas i soffan eller sängen med boken jag håller på att läsa, som jag förövrigt (än så länge) kan rekommendera "Syskonkärlek" heter den och är skriven av Sheila O'Flanagan.

Träningspasset med Diva var en riktig höjdare. FF tappade hon ytterst lite i idag, så nu blir det till att fokusera på uthållighet för att få henne att "orka" ett helt elit frittfölj. Sättande var lite segt, men helt okej.

Jag säger bara WOW, då det kommer till rutan. Vilken skillnad det är där. Jag har börjat belöna henne med boll igen. Hon söker sig numera DIREKT till mitten av rutan utan att tramsa runt. Hon har ingen som helst antydning till att springa på sidan om vilket verkligen är en stor lättnad.

Vittringen gick KANON idag. Hon galopperade ut och ca 1 meter innan saktade hon av till trav och började leta rätt pinne. Hittade den och kom tillbaka till mig UTAN att tugga. Gjorde om det ytterliggare en gång och hon gjorde exakt lika dant då.

Båda metall- och träapporteringen gick kalas och hon varken tassade eller tuggade något alls =D Suuuper lycklig matte idag. Jag hoppas formen håller i sig ett tag till :)

Hoppas alla har haft en bra helg!

Kramar

Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Vad härligt att träningen gick så bra!! =)

2011-02-20 @ 20:55:05
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Malin

Gött när allt flyter på så bra!! Men jag vet ju att du tränar duktigt oxå =)



Kramar Malin & Dima

2011-02-21 @ 16:17:32
URL: http://wdima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0