Vardagliga bestyr

Joy bara växer och växer! På torsdag är hon 12 veckor och på söndag har hon varit här i hela 1 månad. I fredags var jag och Joy på go-fika hos Hanna. Det var lite läskigt att åka bil själv så hon gnällde lite, men efter att ha åkt ca 10 av de 30 minuterna tystnade hon och la sig skönt i sin bur. När vi åkte hem var hon fortfarande trött så hon la sig tillrätta i sin bur och somnade. Joy skötte sig exemplariskt där även om hon var lite rädd för Hannas två konstiga långhåriga stora hundar (beardisar), hon somnade i mitt knä och sov nästan under hela de 5 timmarna vi var där. Jag har fått en A-valp :D
Idag har jag, Diva och Tessie varit på en off-road tur i skogen. Divas första sedan hon blev halt i slutet av augusti. Vilken lycka och oj vad många pinnar hon han tugga innan vi hade gått klart våran tur ;) Jag håller på att träna Diva att gå fot på höger sida (work) vilket är riktigt knivigt! Jag är vänsterhänt då de kommer till hundträning och jag är nog lite vänstervriden då de kommer till hundträning också. Så alla lydnadsmänniskor som läser denna blogg borde testa att göra en höger ingång även om ni inte tänkte lära hundarna work. De är verkligen svårt och känns jätte konsigt :P Hur som helst, Diva börjar förstå vad de hela betyder och kan gå några steg med bra pos. på högersidan nu.
I söndags var jag och fikade på stan med Sofie och Linda. Om ca 2,5 veckor så flyttar Sofie och hennes aussiegrabbar ner till Västerås :( Kommer bli tomt här utan min kompis och träningskompis! Förhoppningsvis så gör jag och mina tjejer (Diva och Joy) henne sällskap i Västerås/Örebro/Karlstad nästa höst :) På tal om studier har jag efter denna termin gått halva min utbildning dvs 1 ½ år av 3 och totalt 2 år har jag studerat på Universitet.
Såhär ser hon för det mesta ut när hon spanar in skogen med svansen rakt upp som en radiobil.
Eller med nosen nedstucken i snön för att undersöka något!
Nu ska jag försöka ta tag i pluggande i hopp om att få lite lov i år.

Kommentarer
Postat av: Jessica, storpudel & aussie

Det roligaste är ju att det är vi som förare som blir så förvirrade när det gäller work, hundarna kunde ju knappast bry sig mindre :)

2011-12-20 @ 17:13:16
URL: http://storpudeln.blogg.se/
Postat av: Sofie

Kommer sakna dig galet mkt, det är tur du snart följer efter.!! :)

2011-12-22 @ 15:30:16
URL: http://www.sofiegustafsson.se
Postat av: Sandra

Hon är ju så himla söt! God jul på er! :)

2011-12-23 @ 22:33:35
URL: http://sandracjonsson.wordpress.com
Postat av: Hanna

God Jul, God Mat & En Härlig Ledighet :)



Hanna & dogz

2011-12-24 @ 15:00:56
URL: http://kennelblagul.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0