Nu ska vi att bli proffs..

Gårdagen bjöd på en trevlig skogspromand gånger 2 (en med Diva och en med Joy). Joy börjar förövrigt släppa sin ragg och kan faktiskt gå i skogen utan att se ut som om alla träd är onskefulla monster. Det tar sig! God julmiddag fick vi hos mormor och morfar med sällskap av morbror och kusin. Joy fick följa med och skötte sig som vanligt ypperligt, hon strosade runt i huset och undersökte men var lugn och somnade en mellan middagen och efterrätten i mitt knä.
I julklapp fick jag en massa bra saker. Hundboken 2012 (jag har redan börjat skriva in viktiga saker i den, dvs. Lydnads SM och andra viktiga hundrelaterade saker), jag fick även ett capo till gitarren, boken Safe Haven skriven av Nicholas Spark, One Tree Hill säsong 8, pengar, två tavlor av Sofie med bilder på Diva i. Och sist men inte minst boken Retrievern som apportör. Så  nu ska jag och Joy blir proffs (nä så naiv är jag inte, jag vet att det krävs en massa erfarenhet också men sånt skaffar vi oss förhoppningsvis efter vägen) men förhoppningsvis så kan jag lära mig en del av den. Har redan plöjt igenom de 2 första kapitlen i den och mycket bra saker står det.
Nu måste jag bara köpa mig ett par stövlar med höga skaft (som jag förövrigt har sett att alla jaktmänniskor har på sig). Jag har sett att de flesta har såna gröna stövlar så jag måste nog också köpa mig ett par ;) (De stövlarna jag har är förvisso 2 storlekar för små och jag gnäller varje vår att jag inte köpt några nya. Men jag köper inte heller några nya under sommaren vilket resulterar i att jag har ont i stortårna efter 30 minuter av promenaderna). Med facit i hand ska jag nog försöka köpa mig ett par nya stövlar så fort jag får chansen!
Lite dålig kvalité med min kamera men såhär ser tavlorna ut som jag fick av Sofie, så otroligt fina.
Nu ska vi fortsätta julmyset. Ha en fortsatt trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Fina bilder! Hoppas hon blir piggare och piggare.

2011-12-28 @ 07:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0